اسلام-آباد-امریکا-را-دوست-خیانت-کار-خواند

وزیر امور خارجۀ پاکستان پس از آن‌که امریکا اعلام کرد که این کشور دیگر کمک‌‎های امنیتی به اسلام‌آباد نمی‌کند، امریکا را دوستی خطاب کرده که همیشه به کشورش خیانت کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز: خواجه آصف، وزیر امور خارجۀ پاکستان پس از تعلیق شدن کمک امریکا به نیروهای امنیتی آن کشور واکنش تند نشان داده و به واشنگتن، دوست خیانت‌کار خطاب نموده‌است.

به اساس گزارش رسانه‌های پاکستانی‌، آقای آصف گفته که رفتار ایالات متحده امریکا در قبال پاکستان نه به عنوان یک دوست است و نه هم مانند یک متحد.

از سوی‌هم، مجلس سنای پاکستان نیز گفته که این اقدام امریکا روی روابط بین دوکشور تاثیرات منفی خود را خواهد گذاشت و ‌آن‌را خلاف پالیسی مبارزه بر ضد تروریزم دانسته‌است.

مجلس سنای پاکستان تاکید کرده کشورش به تنهای و بدون کمک‌های امریکا پیش خواهد رفت و علاوه کرده که این تصمیم امریکا درقبال اسلام‌آباد کاری خوبی نیست.

در این میان، مقام‌ها در اردوی پاکستان نیز از خود واکنش نشان داده‌اند و افزودند که پاکستان تا به حال برای رسیدن به صلح جنگیده است نه برای پول و این اقدام امریکا تلاش‌ها برای صلح در منطقه راتضعیف خواهد کرد.

جنرال آصف غفور، سخن‌گوی اردوی پاکستان پناه‌گاه‌های امن تروریستان را در داخل آن کشور، رد می‌کند و می‌افزاید که کشورش تلاش‌های صادقانۀ خود را در قبال هدف قراردادن شبکۀ حقانی ادامه خواهد داد.

این درحالی‌ست که وزارت مالیه امریکا به تازه‌گی اعلام کرد که به اردوی پاکستان تا زمانی کمک نخواهد کرد که اسلام‌آباد عملا به‌خاطر نابودی شبکۀ حقانی وارد عمل گردد.

وزارت امور خارجۀ امریکا گفته است که شبکۀ حقانی در خاک پاکستان لانه‌های امن دارد و عملیات‌های را در خاک افغانستان و بر ضد نیروهای امریکایی راه‌اندازی می‌کنند.

گفتنی‌ست که فشار در این اواخر از بهر پناه‌دادن پاکستان به تروریستان بالای اسلام‌آباد افزایش یافته و دولت افغانستان نیز از واشنگتن به‌خاطرتحت فشار قراردادن پاکستان، قدردانی نموده‌است.

 

اسلام آباد امریکا را دوست خیانت کار خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد