اسلام‌آباد-برای-تامین-صلح-در-افغانستان-تلاش-می‌‎کند

جاوید قمر باجوه، رییس ستاد ارتش پاکستان به آنتونی بلینکن، وزیر خارجۀ امریکا اطمینان داد که در موفقیت روند صلح افغانستان همکاری می‌‎کند.

به گزارش افغان نیوز: ارتش پاکستان، امروز (پنج‌شنبه، ۲۶ حمل) با نشر اعلامیه می‌نویسد که این صحبت تلفنی پس از چاشت دیروز صورت گرفته است. 

اعلامیه می‌افزاید که آقای باجوه به وزیر خارجۀ امریکا اطمینان داده که اسلام‌آباد برای موفقیت روند صلح افغانستان با ایالات متحده همکاری می‌‎کند.

در همین حال، جوبایدن، رییس‌جمهور امریکا ناوقت شب گذشته اعلام کرد که نیروهای امریکایی تا پنج ماه دیگری (یازدهم سپتامبر سال روان میلادی) افغانستان را ترک خواهند کرد.

آقای بایدن تقریح نمود که امریکا به اهدافش در افغانستان رسیده و نیاز است که سربازان این کشور به خانه برگردند. 

براساس موافقت‌نامۀ دوحه که در دهم حوت سال ۱۳۹۹ میان امریکا و طالبان به امضا رسید، قرار بود نظامیان ایالات متحده امریکا تا اول ماه «می» میلادی افغانستان را ترک کنند.

این درحالی است که امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهور در صفحه فسبوک‌اش نوشته است که ساعت هشت شب گذشته در یک تماس تلفنی با جو بایدن، رییس جمهور امریکا گفتم که ما تحت هر شرایطی از کرامت انسانی و حقوقی اساسی مردم خویش در برابر گروه طالبان و همفکران شان دفاع می‌نماییم. 

آقای صالح‌ اطمینان داده که طالبان خشونت‌ها را با حمایت مستحکم پاکستان ادامه می‌دهند؛ اما در میدان جنگ و سیاست شکست میخورند.

اسلام‌آباد برای تامین صلح در افغانستان تلاش می‌‎کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد