اسماعیل-خان-حکومت-طالبان-دوام-نمی‌کند

محمد اسماعیل خان چهره شناخته شده‌ی جهادی با اشاره به گسترش مقاومت پنجشیر به سایر ولایات افغانستان اعلام کرده که‌ حکومت طالبان دوام نمی‌کند.

به گزارش افغان نیوز؛ آقای اسماعیل خان در مصاحبه با پایگاه خبری تحلیلی «انتخاب» گفته است که مقاومت پنجشیر تنها نیست؛ کم‌ کم بقیه‌ ولایت‌های افغانستان نیز همکاری شان را اعلام می‌کنند‌‌.

وی اشرف غنی را به خیانت ملی متهم کرده می‌گوید که افغانستان در اثر یک نوع کودتا سقوط کرد که او مامور انجامش بود.

این چهره جهادی تصریح کرده که «شما در این اواخر هم شاید شنیده باشید که اشرف غنی گفته ما افغانستان را به وارثین اصلی آن تحویل دادیم که پشتون‌هاست.»

به گفته وی؛ افغانستان با آن همه امکانات هرگز سقوط نمی‌کرد، اما اشرف غنی تحمل نداشت که این حکومت را مجاهدین بگیرند.

اسماعیل خان در پاسخ به سوالی که آیا فرمانده قول اردو و والی هرات با طالبان بود گفت: بلی؛ والی هرات و مجموعه‌ی اعضای حکومتی با طالب بود.

وی در مورد آینده افغانستان گفته است که این حکومت دوام نمی‌‎آورد؛ زیرا طالبان با اعلان کابینه نشان دادند که این‌ها یک گروه خاصی‌اند متلق به یک حزب و یک مردم و تلاش دارند بر یک مملکت حکومت کنند، اما این هم ممکن نیست.

آقای اسماعیل در باره مقاومت ولایت پنجشیر گفت: امیدوارم احمد مسعود با تجاربی که از پدر دارد و با مجاهدینی که در پهلویش هستند، با درایت باقی بمانند.

اسماعیل خان همچنان گفته است: «آرزوی ما این است که همه کشور‌های دوست، برادر و همسایه تلاش‌ کنند که دیگر موضوع افغانستان با جنگ نه بلکه از طریق تفاهم و مذاکره حل شود.»

این درحالی است که کشورهای جهان هنوز دولت طالبان را به رسمیت نشناخته و گفته‌اند که طالبان را بر اساس عملکرد شان قضاوت خواهند کرد.

اسماعیل خان: حکومت طالبان دوام نمی‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد