اشرف-غنی-از-امکانات-دولتی-سوء-استفاده-می‌کند

محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان، تیم انتخاباتی اشرف غنی را متهم کرد که از امکانات دولتی به طورآزاد سوء استفاده می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: آقای محقق در نشستی که از سوی تیم انتخاباتی “وفاق ملی” به رهبری احمد ولی مسعود پس از چاشت روز ( شنبه ۲۷ دلو) برگزار شده بود، گفت:” رئیس جمهوری نه تنها در کارهای اجرایی دولت فراه قانونی عمل می‌کند، حتی در مسایل انتخاباتی نیز دست می‌زند. پس از برکناری اعضای کمیسیون‌های انتخابات که یک نوع عجله وجود دارد، احساس می‌شود اشرف غنی در امور انتخاباتی دست می‌زند. نتیجه ۱۸ ولایت اعلام شده و از کابل مغشوش است. همین که متوقف شده می‌خواهد نتایج را تغییر دهد.”

محمد محقق در این نشست، رئیس جمهوری غنی را متهم کرد که با استفاده از صلاحیت‌های که در ماده ۶۴ قانون اساسی برای رئیس جمهوری در نظر گرفته شده است، غیر قانونی عمل می‌کند و در تقرری‌ها، افراد خود را در دولت جابجا می‌کند و جنگ‌های روانی برضد تیم‌های انتخاباتی راه می‌اندازد. او گفت، آقای غنی با گرفتن امکانات دولتی از اعضای تیم‌های انتخاباتی آنها را با تهدیدهای امنیتی مواجه می‌کند.

به باور محقق، امکاناتی که در اختیار مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی از سوی ریاست رجال برجسته دولت قرار گرفته، برای محافظت آنهاست. اشرف غنی این امکانات را از آنها می‌گیرد و به این صورت، برای اعضای تیم‌های انتخاباتی در نبود این تسهیلات تهدیدهای امنیتی خلق می‌شود.

آقای محقق گفت:” امکاناتی دولتی، از قبیل صلاح، موتر و بعضی تسهیلات امنیتی که برای حفاظت از شخصیت‌های برجسته که در حکومت اند یا در حکومت نیستند؛ ولی در چوکات نظام میباشند اگر این امکانات از پیش آنها گرفته شود، این طور فکر می‌شود این امکانات از کسی بوده یا از مال شخصی رئیس جمهور و معاونانش بوده یا از هوادارانش که آنها را در اختیار رجال برجسته قرار داده اند. حالا که آنها در تیم رئیس جمهوری نیستند باید همه چیز را تحویل بدهند.”

وی همچنان، تیم انتخاباتی اشرف غنی را متهم کرد که از امکانات دولتی به طورآزاد سوء استفاده می‌کند و افزود:” هر پروژه‌ که تکمیل شده به غیر از رئیس جمهوری مسئولان دیگر می‌توانند آن را افتتاح کند؛ ولی آن را رئیس جمهوری افتتاح می‌کند.”

محمد محقق گفت که از جامعه جهانی می‌خواهیم جلو این سوء استفاده‌ها را بگیرد و از رسانه‌ها نیز خواست که برای حمایت از دموکراسی کمپین‌های پیش از وقت را زیر نظر داشته باشند.

انتقادهای محمد محقق درحالی مطرح می‌شود که چندی پیش رئیس جمهورغنی فرمان برکناری او را از معاونت دوم ریاست اجرائی صادر کرد. محمدمحقق معاون دوم در تیم انتخاباتی حنیف اتمر است و این برکناری را برخورد سیاسی می‌داند. پس از حکم برکناری خویش در چند جلسه دولتی به عنوان معاون دوم ریاست اجرایی شرکت کرده است.

اشرف غنی از امکانات دولتی سوء استفاده می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد