اشرف-غنی-از-زنان-افغانستان-معذرت-خواست

رییس جمهور غنی به خاطر سخنان اخیرش که زن ستیزانه تعبیر شده از تمامی زنان افغانستان معذرت خواهی کرد.

به گزارش افغان نیوز: آقای غنی روز گذشته (شنبه 11 قوس) در مراسم انتقال نیروهای سرحدی از وزارت امور داخله به وزارت دفاع، گفته بود:" هرکسی که ادعا دارد که یک عضو عالی‌رتبه از این کشور یا وسط ‌‌‌رتبه و یا غیره همراه داعش شامل است،جرئت کند به محکمه بیاید و ادعای خود را تثبیت کند و یا هم چادر بپوشد."

استفاده غنی از کلمه "پوشیدن چادر" به عنوان سرافگندگی برای منتقدانش با واکنش‌های تندی در صفحات اجتماعی روبرو شده است و کاربران این صفحات آن را زن ستیزانه خوانده اند.

محمد علی ابراهیمی فعال مدنی در واکنش به اظهارات غنی در صفحه فیسبوک خود نوشته:" چادر نماد عفت است نه مایه سرافگندگی".

عبدالحمید اعتمادی استاد دانشگاه نیز در این باره نوشته:" منظور اشرف غنی از چادر سرکردن، صرف یک ضرب المثل ساده نیست، بیشتر عقیده و باور ایشان در خصوص جایگاه زنان را می رساند".

اصغر اشراق روزنامه نگار سرشناس کشور نیز نوشته:" با این "چادر" چقدر برخورد بد و تحقیر آمیز می‌شود، ابلهی برای انتحار آن را می‌پوشد و متفکری با زبان تحقیر آمیز از آن یاد می‌کند".

نصرالله مقامی کاربر دیگر در صفحه فیسیوک خود نوشته:" متفکر دوم جهان بی ارزش‌تر از زن موجودی را نیافت تا منتقدانش را به آن تشبیه کند".

شماری زیادی دیگر از فعالان مدنی، اساتید دانشگاه و فعالان حقوق زن نیز در صفحات اجتماعی به سخنان روز شنبه آقای غنی به شدت واکنش نشان داده اند.

اما ارگ ریاست جمهوری با نشر اعلامیه‌ای تاکید کرده که آقای غنی از حامیان حقوق زنان بوده و در راستای حفظ و تقویت جایگاه زنان همواره تلاش نموده و اقدامات عملی بینظیر را در سه سال گذشته در این عرصه انجام داده است.

در اعلامیه ارگ آمده که متاسفانه شماری از افراد با سوء تعبير از صحبت‌های روز شنبه رييس ‌جمهور در صدد مغشوش نمودن افكار عامه هستند. اشاره به کلمه چادر در صحبت روز گذشته با استفاده از تعابیر رایج محلی بوده و به هیچ وجه به قصد اهانت به مقام شامخ زنان کشور نبوده و نیست.

ریاست جمهوری در اخیر تاکید کرده است:" با اینهم، اگر احساسات ز نان کشور از آن تعبیر متاثر شده باشد رییس جمهور از آنان معذرت میخواهد".

اشرف غنی از زنان افغانستان معذرت خواست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد