اشرف-غنی-از-مار-و-ریسمان-دراز-نمی-ترسیم

رییس جمهور غنی در مراسم قدردانی از سربازان کشور گفت که مارگزیده از ریسمان می‌ترسد، ولی ما نه از مار می‌ترسیم و نه هم از ریسمان، زیرا ما عقل داریم و با تدبیر به پیش می‌رویم.

به گزارش افغان  نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور نا وقت روز گذشته در مراسم قدردانی از سربازان قول اردوی عملیات‌های خاص، مخالفت شدید خود را با تلاش‌های صلح از سوی ایالات متحده امریکا بیان کرد و گفت که نیروهای امنیتی افغانستان به سوی خودکفایی در حرکت هستند و تا زمانی که این نیروها «یک‌ قطره‌ خون» در بدن داشته باشند، صلح گذرا را نمی‌پذیرند.

افزود صلحی که نقش نیروهای امنیتی در آن تضمین نباشد، برای دولت پذیرفتنی نیست. آقای غنی خطاب به نیروهای امنیتی گفت: «رییس‌جمهور شما نه شاه شجاع است و نه هم امیریعقوب خان که برای کسی سر بگذارد و یا معاهده‌ی گندمک را بالایش امضا کنند.»

آقای‌غنی در عین‌حال گفت که صلحی در افغانستان تامین خواهد شد که در آن نقش نیروهای امنیتی واضح و آشکار باشد. او ابرازداشت که نیروهای امنیتی افغانستان یک‌روزه، یک‌ساله و یک دهه نیستند، بلکه نیروهایی اند که برای صدها نسل مبارزه می‌کنند.

رییس‌جمهور غنی می‌گوید؛ اگر چهل‌سال قبل تدابیری وجود می‌داشت، افغانستان به بحران و نابسامانی نمی‌رفت. ضرب المثل داریم که مارگزیده از ریسمان می‌ترسد، ولی ما نه از مار می‌ترسیم و نه هم از ریسمان، زیرا ما عقل داریم و با تدبیر به پیش می‌رویم و آنچه را انجام می‌دهیم که عزت کشور در آن مصوون باشد.»

اشرف‌غنی در عین‌حال، به تلاش‌های صلح از جانب ایالات متحده امریکا اشاره کرده و گفت: «آنانی که دیگران را به زور به مذاکرات می‌کشانند، در خصوص از هم‌پاشی شیران ما صحبت نمی‌کنند، زیرا اگر این‌قدر شهامت دارند، به جای انتحار و انفجار در میدان جنگ، زور آزمایی کنند.»

این درحالی است که دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا بار دیگر بر خروج نظامی از افغانستان و سوریه تاکید کرده و گفته که تنها جنگ افغانستان سالانه ۵۰ میلیارد دالر هزینه دارد.

اشرف غنی: از مار و ریسمان دراز نمی ترسیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد