اشرف-غنی-باید-حرف‌های-مولوی-انصاری-را-بشنود

رئیس اجرایی جمعیت اسلامی می‌گوید که مولوی مجیب‌الرحمن انصاری ممکن در نتیجه‌ی خطای گفتاری، بجای حکومت از واژه نظام استفاده کرده باشد، اما اشرف غنی باید حرف‌های وی را بشنود.

به گزارش افغان نیوز: فضل‌الرحمن انصاری، روحانی سرشناس هرات در سخنرانی‌ روز جمعه‌اش در مسجد جامع گازرگاه این ولایت، حمایت از نظام را گناه کبیره دانسته و از نیروهای امنیتی خواست که صفوف اردو و پلیس را ترک کنند.

عطا محمد نور، رئیس اجرایی جمعیت اسلامی، امروز یک‌شنبه(۳، حوت) در صفحه رسمی فسبوک‌اش نوشته است که مولوی انصاری مانند بسیاری از شهروندان کشور از رفتار و عمل‌کردهای حکومت فعلی دل‌خور است. 

وی می‌گوید: آقای انصاری ممکن در نتیجه‌ی خطای گفتاری، بجای واژه حکومت از واژه نظام استفاده کرده باشد اما ایراد بالای حکومت به مفهوم نفی نظام محسوب نمی‌گردد.

نور می‌گوید که ما برای برپایی نظام قربانی های بی‌شماری تقدیم کرده ایم و از آن چون مردمک چشم خود حفاظت می‌کنیم. اما این حق شهروندان کشور است که صدای خود را در برابر بی عدالتی و نابرابری بلند و رفتارهای حاکمان را نقد نمایند. 

به گفته وی؛ حکومت نیز بر بنیاد اصول و با توجه به مقتضیات دموکراسی و مردم سالاری، بجای سرکوب صدای مردم به خواست‌های مشروع و مطالبات قانونی آنها رسیدگی کند. 

عطا محمد نور گفت: اشرف غنی باید حرف‌های مولوی انصاری را بشنود که کدام عواملی سبب دلخوری او و بخش دیگری جامعه از حکومت گردیده است.

شاه‌حسین مرتضوی، مشاور امور فرهنگی رییس جمهور غنی می‌گوید که عطا محمد نور پیام مولوی انصاری را تفسیر و شرح سیاسی داده است. 

به باور وی؛ پیام مولوی انصاری کاملا واضح است. همصدایی با تروریستان، نسخه جدید افراطیت و فتوا علیه ملت است. 

مرتضوی می‌افزاید که نباید با شرح و تفسیر سیاسی از این اقدام برای مقاصد سیاسی استفاده شود. زیرا سخنان انصاری مصداق آزادی بیان نه بلکه تهدیدی برای آزادی بیان است.

آقای مرتضوی تصریح نموده که مولوی انصاری نسخه جدیدی از افراطیت است؛ زیرا طی بیست سال حتا ملاعمر، اختر منصور، ملاهیبت الله  و ملا برادر با چنین ادبیات سخن نگفته اند.

این درحالی است که وزارت ارشاد، حج و اوقاف کشور از ارگان‌های عدلی و قضایی خواسته است که حرکات غیرمسئولانه و ضد اصول اسلامی مجیب‌الرحمان انصاری را بگیرند.

اشرف غنی باید حرف‌های مولوی انصاری را بشنود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد