اشرف-غنی-جنگ-طالبان-را-وحشیانه-و-ناروا-خواند

رییس جمهور غنی در واکنش به حملات طالبان بر ولایت هلمند می‌گوید که من این جنگ وحشیانه و ناروا طالبان را به شدت محکوم می‌کنم.

به گزارش افغان نیوز: بیش از یک هفته می‌شود که جنگ و درگیری میان نیروهای امنیتی افغان و جنگجویان طالبان در برخی ولسوالی‌ها و اطراف شهر لشکرگاه مرکز ولایت هلمند ادامه دارد.

محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان دیروز جمعه(25، میزان) در پیام ویدیویی به مناسبت پایان لیگ برتر فوتبال افغانستان حملات طالبان بر هلمند و دیگر نقاط کشور را تقبیح کرده‌است.

اشرف غنی به تمامی ادارات و نهاد های کمک‌رسانی دستور داده تا به خانواده‌های مصیبت دیده و نیازمند کمک فوری برسانند.

آقای غنی افزوده است: علاوه بر خسارات جانی و مالی ناشی از جنگ طالبان در هلمند و برخی از ولایات دیگر، بسیاری از خانواده‌ها بی‌خانمان شدند که ما را به شدت ناراحت کرده‌است.

رییس جمهور غنی افزوده است که من این جنگ وحشیانه و ناروا طالبان را به شدت محکوم می‌کنم و بار دیگر به خانواده‌های آسیب دیده و بی‌جا شده هلمند، صمیمانه تسلیت می‌گویم.

در همین حال، امرالله صالح، معاون نخست ریاست جمهوری می‌گوید که جنگجویان گروه طالبان برای حمله« خونین و ویران کن» در هلمند نه ماه آمادگی گرفته بودند؛ اما به جز«رسوایی» و بی جاساختن هزارن خانواده هیچ دست آورد دیگر نداشتند.

آقای صالح در مورد روند صلح گفت که طالبان در مذاکرات صلح حرفی برای گفتن ندارند؛ چون هیأت مذاکره کننده حکومت متحد است و طالبان تحت تاثیر این هیأت قرار گرفته اند.

این درحالی است که در نتیجه جنگ و درگیری در ولایت هلمند، هزاران تن از مناطق شان بی‌جا و به مرکز شهر لشکرگاه پناه آورده اند. گزارش‌ها می‌رسانند که به بی‌جا شدگان کمک نشده و مقام‌ها تا هنوز سرگرم سروی و نام‌نویسی اند.

اشرف غنی جنگ طالبان را وحشیانه و ناروا خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد