اشرف-غنی-در-تعیین-اعضای-کمیسیون‌ها-نقش-ندارد

معاون دوم ریاست جمهوری می گوید که اشرف غنی نقشی در تعیین اعضای کمیسیون‌ها ندارد، بلکه احزاب سیاسی، نامزدان انتخابات و نهادهای مدنی نقش تعیین کننده دارند.

به گزارش افغان نیوز: محمد سرور دانش معاون رئیس جمهوری در دیدار با شماری از مسئولان سفارت های کشورهای خارجی در کابل گفته است که پس از برگزاری انتخابات پارلمانی بی اعتمادی نسبت به انتخابات و کمیسیون‌های انتخاباتی به میان آمد و برای همین قانون انتخابات تعدیل و اصلاحات در کمیسیون‌ها ایجاد می‌گردد.

آقای دانش در این جلسه بر تطبیق درست قانون انتخابات تأکید کرد و گفت، تعدیل در قانون انتخابات با مشوره گروه های مختلف دخیل در انتخابات به میان آمده و اکنون این قانون در مرحله‌ی تطبیق است.

در این نشست آن گونه که دفتر مطبوعاتی آقای دانش گفته است؛ نمایندگان اتحادیه اروپا، ناتو، سفیر آلمان، سفیر استرالیا و نمایندگان سفارت‌های امریکا، بریتانیا، ناروی و جاپان اشتراک داشتند. این کشورها از کمک کنندگان مهم و عمده‌ی انتخابات افغانستان هستند.

دانش گفته است:”تعیین کمیشنران کمیسیون های انتخاباتی و آمادگی برای انتخابات ریاست جمهوری دو اولویت اساسی در تطبیق قانون انتخابات است که از هم اکنون باید مورد توجه جدی قرار گیرد.”

او همچنان گفته است که رئیس جمهور نقشی در تعیین اعضای کمیسیون‌ها ندارد، بلکه احزاب سیاسی، نامزدان انتخابات و نهادهای مدنی نقش تعیین کننده دارند.

آقای دانش در این نشست گفته است که حکومت انتظار دارد، طرف‌های دخیل در انتخابات، در تعیین کمیشنرهای کمیسیون‌های انتخاباتی افراد شایسته، کارفهم و متعهد را معرفی کنند تا کمیسیون های جدید انتخابات بتوانند به درستی مسئولیت های شان را انجام دهند.

وی استفاده از سیستم الکترونیکی و تکنالوژی بایومتریک را یکی از مشکلات عمده عنوان کرده اما تأکید کرده است که مسئولیت کمیسیون‌های انتخاباتی خواهد بود تا احکام این قانون را تطبیق کنند.

این در حالیست که روز گذشته محمد حنیف اتمر از تصمیم اخیر رئیس جمهور که تمامی اعضای کمیسیون‌های انتخاباتی را برکنار کرده و به دادستانی معرفی کرده است، به شدت انتقاد کرد و گفت که مجازات دسته جمعی گذشته‌ی خوبی در این کشور ندارد.

اشرف غنی در تعیین اعضای کمیسیون‌ها نقش ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد