اشرف-غنی-طالبان-به-راه-حل-صلح‌آمیز-باور-ندارند

رییس جمهور غنی، حملات اخیر تروریستی در ولایت‌های بغلان، هرات و کابل را به طالبان نسبت داده و می‌گوید که این گروه به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی باور ندارند.

به گزارش افغان نیوز: ارگ ریاست جمهوری، امروز سه‌شنبه(۲۶، حوت) با نشر اعلامیه گفته است که تروریستان به سلسلۀ جنایات شان، در سه حملۀ جداگانه تروریستی، عصر روز گذشته در منطقه دهن باغ شهر کابل بر موتر کاستر و صبح در مسیر پلخمری- بغلان حمله بالای موتر حامل استادان پوهنتون بغلان و همچنان حمله بالای نگهبانان بند پاشدان هرات، شماری از آنان را شهید و زخمی کردند.

رئیس جمهور غنی ضمن محکوم نمودن این رویدادهای تروریستی، گفت: حمله بالای کارمندان خدمات ملکی، کارکنان تاسیسات عامه و همچنان استادان که مصروف آموزش فرزندان وطن اند، جنایت ضد بشری و ارزش های اسلامی بوده و هیچ گونه توجیه ندارد.

آقای غنی می‌افزاید: تداوم خشونت های اخیر از سوی طالبان، نشان دهنده آنست که این گروه نه تنها به حل بحران کنونی به گونه صلح آمیز و اساسی باور و اراده ندارند، بلکه با پیچیده ساختن وضعیت، فرصت فراهم شده صلح را سبوتاژ می کنند.

رئیس جمهور غنی به ارگان های مربوطه بخاطر بررسی همه جانبه این رویدادهای تروریستی متذکره هدایت داد.

این درحالی است که عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی در راس یک هیأت بلند رتبه‌ دولتی فردا به روسیه می‌رود.

سخنگوی طالبان نیز اعلام نموده که یک هیئت ۱۰ نفری این گروه به رهبری ملا عبدالغنی برادر، معاون سیاسی طالبان، در نشست مسکو اشتراک خواهد کرد.

اشرف غنی: طالبان به راه حل صلح‌آمیز باور ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد