اشرف-غنی-معاونان-جدید-شورای-امنیت-ملی-را-معرفی-نمود

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در فرمان های جداگانه و طی یک مراسم در ارگ، معاونان جدید دفتر شورای امنیت ملی را معرفی کرد.

به گزارش افغان نیوز: بر اساس این فرمان ها که عصر روز گذشته(دوشنبه، ۲جدی) توسط اسدالله غضنفر، مشاور رئیس جمهور در امور فرهنگی خوانده شد، سالم شاه ابراهیمی در بست مافوق رتبه به حیث معاون فنی، سید عبدالوحید قتالی در بست مافوق رتبه به عنوان معاون سیاسی و مردمی، محمد حمید طهماسی در بست سترجنرال به حیث سرمفتش شورای امنیت ملی و رفیع فاضل در بست مافوق رتبه به عنوان رییس عمومی دفتر مشاور امنیت ملی تعیین شده اند.

هم‌چنان در این فرمان ها آمده است که محمد ماهر یعقوبی در بست دگرجنرال به عنوان رییس تصفیه و انکشاف رهبری سکتور امنیتی، محمد رضا فضلی در بست فوق رتبه به حیث رئیس اخذ و هماهنگی استخبارات ملی و سید خادم انتظار در بست فوق رتبه به عنوان رییس صلح و حفاظت افراد ملکی گماشته شده اند.

حمدالله محب، مشاور امنیت ملی رییس‌جمهور در این مراسم گفته است که بر مبنای طرح جدید، تشکیل شورای امنیت ملی از منظر کمیت کاهش یافته، اما از نظر ظرفیت بهتر شده و مسئولین جدید بر اساس توانایی و ظرفیت شان از طریق یک روند شفاف انتخاب شده اند.

رییس جمهور غنی نیز در این مراسم گفته است که مصارف در نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در تناسب با تاسیسات موجود، قابل مقایسه نیست و تا هنوز بیش از ۱۰۰ ولسوالی تعمیر برای فرماندهی پولیس ندارد و منابع ضایع شده است.

غنی تاکید کرده که مصارف باید به گونه اساسی تغییر کند و تشکیل، وسیله خدمت باشد.

این در حالی است که حمدالله محب، مشاور امنیت ملی به تاریخ ۲۰ قوس از کاهش ۵۰ درصدی تشکیلات اداری دفتر شورای امنیت ملی خبر داده و گفته بود که در راستای کاهش تشکیلات اداری، قراردادهای ولی منور، معاون ارتباطات استراتژیک، عتیق‌الله نوشیر، معاون پالیسی و روابط بین‌الملل و شاکر مرادی، مشاور این دفتر لغو شده است.

اشرف غنی معاونان جدید شورای امنیت ملی را معرفی نمود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد