اشرف-غنی-من-به-امارات-هستم،-زود-بر-می‌گردم

رییس جمهور غنی با نشر پیام ویدیویی از امارات متحده عربی خطاب به مردم افغانستان، گفت که فرار نکردم، مشوره دارم دوباره به افغانستان بیایم.

به گزارش افغان نیوز؛ محمداشرف غنی، رییس‌جمهور پیشین کشور سه روز پس از ترک افغانستان، در یک پیام ویدویی موقعیت کنونی‌اش را امارات متحده‌ی عربی اعلام کرد. 

آقای غنی در این پیام که چهارشنبه شب در صفحه‌ فیسبوک‌اش منتشر شد، گفته است که او در حال مشورت است تا به کشور برگردد و به مبارزه‌اش برای تأمین عدالت، حاکمیت افغان‌ها بر افغانستان و اعاده‌ی ارزش‌ها و دستاوردهای واقعی اسلامی و ملی ادامه دهد.

وی با اشاره‌ به اعدام داکتر نجیب‌الله، رییس‌جمهور سابق افغانستان از سوی طالبان، تاکید کرد که اگر در کابل می‌ماند یک‌بار دیگر رییس‌جمهور در پیش روی مردم به دار آویخته می‌شد. 

اشرف غنی گفت که از مرگ باعزت ترس ندارد، اما برای جلوگیری از خون‌ریزی و تکرار فاجعه‌ی شرم‌آور تاریخی کابل را ترک کرده است.

رییس جمهور غنی افزوده است؛ روز یک‌شنبه به کار عادی‌اش ادامه می‌داد که از سوی مسئولان امنیتی‌اش خبر از یک توطئه دریافت کرد. طالبان در اطراف دروازه‌های ارگ جابجا شده بودند و تیم امنیتی او توان مقابله با آنان را از دست داده بودند. 

غنی ادعاهای خروج پول از کشور را رد کرده و گفته است که با دست خالی به امارات رفته است. او به دلیل زیر فشار تیم امنیتی‌اش حتا نتوانسته است به جای چپلی بوت بپوشد و کتاب و کتابچه‌ها و لبتاب شخصی‌اش را که همه جزء اسرار محرم دولتی بود، با خود ببرد.

اشرف غنی در ادامه گفته است که از مذاکرات کنونی با تلاش‌های مشترک حامد کرزی و عبدالله عبدالله حمایت می‌کند و باید این مذاکرات کامیاب شود. 

به‌گفته‌ی او، نیروهای امنیتی و دفاعی شکست نخورده‌اند، بلکه شکست از سیاست‌های حکومت، طالبان و جامعه جهانی بود که صلح را به جنگ تبدیل کرد.

این درحالی است که اشرف غنی با حمدالله محب، مشاور سابق امنیت ملی و فضل محمد فضلی، رئیس سابق اداره امور کشور، روز یکشنبه، وقتی طالبان به دروازه‌های کابل رسیده بودند، فرار کردند.

اشرف غنی: من به امارات هستم، زود بر می‌گردم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد