اشرف-غنی-و-بن-علی-در-مورد-دوستم-گفتگو-می-کنند

بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه امروز یک شنبه( ۱۹ حمل) به کابل آمده و قرار است در رابطه به قضیه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهور با اشرف غنی گفتگو کند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: بن علی یلدریم، نخست وزیر ترکیه امروز یک شنبه( 19 حمل) به کابل سفر کرده تا در مورد روابط تجارت بین دو کشور و قضیه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری با مقامات دولت افغانستان صحبت کند.

در این سفر، مقامات بلند پایه دولت ترکیه، نخست وزیر کشور اش را همراهی کرده و در کنار گسترش روابط فرهنگی، اقتصادی و امنیتی بین دو کشور، در مورد قضیه جنرال دوستم معاون اول رئیس جمهور نیز با اشرف غنی صحبت صورت خواهد کرد.

داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجراییه حکومت وحدت ملی در این رابطه گفت: افغانستان خانه مشترک همۀ افغان‌ها است و تمام شهروندان کشور حق دارند که در این کشور زندگی کنند.

آقای عبدالله در رابطه به قضیه جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری گفت: ریاست اجراییه با نخست وزیر ترکیه در این رابطه گفتگو کرده و قرار است که امروز نخست وزیر ترکیه در این رابطه با رئیس جمهور نیز گفتکو کند.

وی تاکید کرد: دولت ترکیه حق دارد که با دولت افغانستان در رابطه به قضیه معاون اول ریاست جمهوری گفتگو کند و راه حل برای این مسئله پیدا کند.

جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری حدود یک سال قبل افغانستان را به دلیل بیماری ترک گفت اما تا کنون به کشور بازنگشته است.

اشرف غنی و بن علی در مورد دوستم گفتگو می کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد