اشرف-غنی-کرزی-و-عبدالله-برنامه‌ای-برای-افغانستان-ندارند

رییس جمهور غنی می گوید که عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی و حامد کرزی، رئیس جمهوری پیشین این کشور برنامه‌ای برای صلح و آینده افغانستان ندارند؛ بنابراین انتقاد می کنند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور که در نشستی در مجمع جهانی اقتصاد در داووس سویئس صحبت می‌کرد، با استفاده از عبارت "دست‌تان به انگور نمی‌رسد، می‌گویید انگور ترش است"، گفت چون آقای کرزی و آقای عبدالله نمی‌توانند کاری در این زمینه بکنند، انتقاد می‌کنند.

رئیس جمهور افغانستان گفت: اگر گروه طالبان آماده نباشد که از خشونت دست بکشد، او اجازه نخواهد این گروه با سواستفاده از مذاکرات صلح با آمریکا به قدرت برگردد.

در روزهای اخیر منابع گروه طالبان گفتند که این گروه طرح "کاهش خشونت" را که در برگیرنده شهرهای بزرگ افغانستان می‌شود به زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا برای صلح افغانستان سپرده‌اند. اما سخنگویان آقای غنی گفته‌اند "کاهش خشونت" معنی ندارد و بر آتش‌بس سراسری به عنوان پیش‌شرط مذاکرات بین‌الافغانی تاکید کرده‌اند.

گروه طالبان گفته بود که بعد از امضای توافق‌نامه با آمریکا، مذاکرات "بین‌الافغانی" آغاز و در آن روی آتش‌بس سراسری بحث خواهد شد.

این درحالی است که پیش از این، عبدالله عبدالله و هم حامد کرزی از تصامیم و اظهارات اشرف غنی در مورد روند صلح افغانستان انتقاد کرده و تلویحا او را مانع پیشرفت این صلح و برگزاری گفت‌وگوهای بین‌الافغانی خوانده بودند.

اشرف غنی: کرزی و عبدالله برنامه‌ای برای افغانستان ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد