اشرف-غنی-یک-تن-از-محافظان-اش-را-به-خاک-سپرد

رییس جمهور غنی در مراسم خاکسپاری عبدالغفار احمدزی یکی از محافظان ارشدش، گفت که امروز یکتن از فرزندان صدیق و خدمتگار را به خاک می سپاریم که جان خویش را در راه دفاع از کشور و حراست از نظام وقف کرد.

به گزارش افغان نیوز: عبدالغفار احمدزی، از محافظان ارشد رییس جمهور غنی که چند روز قبل در نتیجه انفجاری در کابل زخم برداشته بود، در شفاخانه در گذشت.

در اعلامه ارگ که امروز چهار شنبه(26، سرطان) منتشر شده، آمده است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در شفاخانه شهید محمد داوود خان، ضمن اتحاف دعا به روح شهید برید جنرال حاجی عبدالغفار احمدزی، گفت که امروز یکتن از فرزندان صدیق و خدمتگار کشور را به خاک می سپاریم که جان خویش را در راه دفاع از کشور و حراست از نظام وقف کرد و دشمن زبون وی را به شهادت رساند.

رئیس جمهور به خانواده ماتم دیدۀ وی که دومین فرزندش شان را در راه خدمت به وطن قربانی داده و به نیروهای امنیتی و دفاعی و مردم افغانستان مراتب تسلیت خویش را ابراز نمود.

اشرف غنی خاطرنشان کرد: تعهد ما این است که به خانواده و فرزندان شهید احمدزی از سوی مسئولین رسیدگی به موقع صورت می گیرد و فرزندان شهید احمدزی متانت، شجاعت و اعتماد پدر شان را که امروز جایش خالی است، به افتخار پُرخواهند کرد.

در همین حال، حبیب الرحمن، رئیس عمومی انسجام امور کوچی ها برادر مرحومی، به نمایندگی از خانواده شهید عبدالغفار احمدزی از غمشریکی رئیس جمهور تشکر کرده، گفت که ما با هیچ کس مشکل شخصی نداریم و قربانی های را که متقبل شده ایم بخاطر بقای نظام و سربلندی وطن بوده است و ارادۀ وطن دوستی ما همچنان پابرجا خواهد ماند.

رئیس‌ جمهور غنی تابوت شهید بریدجنرال حاجی عبدالغفار احمدزی را که با بیرق سه رنگ کشور پوشیده شده بود و در حالیکه از سوی منسوبین قطعۀ تشریفات انتقال می‌گردید، تا محل مخصوص مشایعت نمود.

گفته می شود که آقای احمدزی مسوولیت فرماندهی محافظان خانه رییس جمهور را برعهده داشته است.

اشرف غنی یک تن از محافظان اش را به خاک سپرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد