اشغال-افغانستان-از-سوی-امریکا-به-پایان-می-رسد

سخنگوی طالبان اعلام نموده که امریکایی‌ها با پذیرفتن آجندایی«اشغال افغانستان به پایان خواهد رسید» به مذاکره حاضر شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان با نشر اعلامیه گفته است که نمایندگان این گروه و امریکا روز دوشنبه (۱ دلو) در دوحه نشست داشته‌اند و این مذاکره روز سه شنبه نیز ادمه خواهد داشت.

وی گفته است که امریکایی‌ها با پذیرفتن آجندایی که «اشغال افغانستان به پایان خواهد رسید» به مذاکره حاضر شده‌اند.

در همین حال، روز جمعه‌ی هفته گذشته رسانه‌های پاکستانی گزارش کرده بودند که زلمی خلیل‌زاد، نماینده‌ی ویژه وزارت خارجه‌ی امریکا برای صلح افغانستان در دیدار با مقام‌های پاکستانی، از اسلام‌آباد خواسته است تا دور تازه‌ی گفت‌وگوها میان امریکا و طالبان را میزبانی کند.

این درحالی است که ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، رویداد مرگبار تروریستی در ولایت میدان وردک را نیز به عهده گرفته و در صفحه رسمی تویتر خود نوشته است که ابتدا یک موتر هاموی در برابر قطعه خاص نیروهای امنیتی انفجار داده شده و سپس مهاجمان وارد محوطه این ساحه نظامی شده‌اند. وی افزوده است که در این رویداد تلفاتی به نیروهای امنیتی افغان وارد شده است.

ارگ ریاست جمهوری به نقل از اشرف غنی در واکنش به رویداد روز گذشته در ولایت میدان وردک نوشته است که گروه‌های تروریستی با انجام این گونه حملات” نمی‌توانند نیروهای ” شعاع امنیتی و دفاعی” را تضعیف کنند.

اشغال افغانستان از سوی امریکا به پایان می رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد