اصلاحات-عدلی-و-قضایی-پایه-و-اساس-اصلاحات-سایر-بخش-ها-است

محمد سرور دانش معاون رئیس جمهور؛ در دیدار با مسئول بخش حاکمیت قانون دفتر یوناما گفت که اصلاحات عدلی و قضایی باید پایه و اساس اصلاحات در سایر بخش ها شمرده شود.

به گزارش افغان نیوز: رومانا سچریگر، مسؤل بخش حاکمیت قانون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد درافغانستان، امروز دوشنبه (19 سرطان) با استاد سرور دانش معاون رییس جمهور دیدار و گفتگو کرد.

دراین دیدار، موضوعاتی چون اصلاحات در سکتور عدلی و قضایی، مبارزه با فساد و مکانیزم تطبیق برنامه ملی اصلاحات عدلی و قضایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این دیدار، استاد دانش معاون رییس جمهور، با اشاره به این که سکتور عدلی و قضایی در هر کشوری از جمله در افغانستان نقش کلیدی دارد گفت: اصلاحات عدلی و قضایی باید اساس و پایه اصلاحات در بخش های دیگر باشد.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به برنامه های مشترک دولت افغانستان و سازمان ملل متحد، در بخش اصلاحات گفت: حالا زمان آن رسیده است که همکاری مشترک برای اصلاحات عدلی و قضایی بین دولت افغانستان و همکاران بین المللی بخصوص دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، بیش از پیش گسترش یابد.

استاد دانش گفت که برنامه ملی اصلاحات عدلی و قضایی، از جانب حکومت به تصویب رسیده است و به زودترین فرصت ممکن، پلان عملی نهادهای مسؤل در تطبیق این برنامه نیز نهایی خواهد شد.

به گفته معاون رییس جمهور، ارتقای ظرفیت و اصلاحات ساختاری، اصلاح قوانین و مبارزه با فساد از اولویت های اساسی در تطبیق برنامه ملی اصلاحات عدلی وقضایی محسوب می گردد.

وی با اشاره به تجارب سازمان ملل متحد، در بخش تقویت و توسعه حاکمیت قانون و اصلاح سکتور عدلی و قضایی در کشورهای مختلف جهان، گفت که برای هماهنگی بیشتر ایجاب می کند تا میکانزم جدیدی بین دولت افغانستان و سازمان ملل متحد برای تطبیق برنامه ملی اصلاحات عدلی و قضایی تدوین گردد.

معاون رئیس جمهور، ابراز امیدواری کرد که ملل متحد، به منظور تحقق هرچه بهتر اصلاحات در بخش عدلی و قضایی در کنار دولت افغانستان باشد و نهادهای تطبیق کننده را حمایت کند.

دراین دیدار رومانا سچریگر، مسؤل بخش حاکمیت قانون دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد، درافغانستان نیز، ضمن قدر دانی از نقش معاون رئیس جمهور، در زمینه اصلاحات در بخش های مختلف، گفت که از نظر دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد در کابل، سکتور عدلی و قضایی مستقل و کار آمد، پیش شرط مبارزه با فساد است.

وی ضمن استقبال از تلاش های حکومت افغانستان در زمینه تدوین و تصویب برنامه ملی اصلاحات عدلی وقضایی، برهمکاری بیشتر همکاران بین المللی افغانستان، بخصوص سازمان ملل متحد در راستای تطبیق این برنامه تأکید ورزید.

اصلاحات عدلی و قضایی پایه و اساس اصلاحات سایر بخش ها است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد