اظهارات-جدید-ترامپ-در-پیوند-به-جنگ-افغانستان

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا بار دیگر جنگ در افغانستان را پایان ناپذیر عنوان کرده و افزوده است که ۱۹ سال جنگ در آن کشور تاسف بار و مضحک می باشد.

به گزارش افغان نیوز: کاخ سفید با نشر اعلامیهٔ گفته است که رئیس جمهور دونالد ترمپ این سخنانش را در جریان دیدار با ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی ناتو در واشنگتن بیان کرده است.

در اعلامیهٔ کاخ سفید به نقل از آقای ترمپ آمده است که امریکا و متحدینش اخیراً گام های بلندی را برای حل بحران افغانستان برداشته اند.

دونالد ترمپ بار دیگر جنگ در افغانستان را پایان ناپذیر عنوان کرده و افزوده است که ۱۹ سال جنگ در آن کشور تاسف بار و مضحک است.

در عین حال آقای ترمپ گفته است که اخیراً گام های بلندی برای حل معضلهٔ افغانستان برداشته شده است و چیز های مثبتی در حال انجام شدن است.

ینس ستولتنبرگ، منشی عمومی ناتو همچنان گفته است سازمان ناتو از تلاش های امریکا برای حل صلح آمیز بحران افغانستان حمایت می کند.

در همین حال، زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه امریکا در دیدار با رهبران حکومت وحدت ملی تصریح نموده که در گفتگو با طالبان در باره قطع رابطه با تروریست‌ها و جدول زمانی خروج نیروها بحث صورت گرفته، اما تاهنوز توافق نهایی صورت نگرفته است.

این درحالی است که نهاد های مدنی زیر نام "خانه صلح افغانستان" روز سه شنبه( 13 حمل) طی یک کنفرانس مطبوعاتی نگرانی های شان را از آماده شدن لیست اشتراک کنندگان گفتگوهای صلح در دوحه به تاریخ 14 اپریل ابراز نمودند.

اظهارات جدید ترامپ در پیوند به جنگ افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد