اظهارات-دبیر-کل-سازمان-ملل-در-مورد-تروریزم-تحریک‌آمیز-است

سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی طالبان در دیدار با دیبورا لاینز، نماینده ویژه سازمان ملل در کابل، اظهارت اخیر دبیر کل این سازمان در مورد تهدید تروریزم در افغانستان را تحریک آمیز و کمپاین برای«گروه‌های تخریبی» خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه‌ در رشته‌‌توییتی نوشته است که امیرخان مقتی، سرپرست وزارت خارجه امارت اسلامی در این دیداری روز سه‌شنبه (۳ حوت) نگرانی در مورد تهدید و انسجام دوباره «گروه‌های تخریبی» در افغانستان را رد کرده است.

به تازگی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته که ترویزم از افغانستان به خارج از این کشور در حال گسترش است و این امر نشان می‌دهد که «تروریستان» در بهره‌برداری از «خلاءقدرت» مهارت دارند.

سخنگوی وزارت خارجه نگاشته که متقی با تکذیب این اظهارات گوترش گفته است که حاکمان فعلی افغانستان «به هیچ‌کس اجازه نمی‌دهد تا از خاک این کشور به ضرر کسی استفاده کند».

بلخی به نقل از دیبورا لاینز نوشته که وضعیت در افغانستان «خوب» شده و با توجه به گذشته، سطح نارضایتی کاهش یافته است.

بلخی گفته است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه از خانم لاینز به‌خاطر اینکه وضعیت جاری در افغانستان و پالیسی طالبان‌را «مثبت ارزیابی کرده است، سپاس‌گزاری کرده و گفته با عملی‌شدن پلان‌های حکومت جدید، وضعیت افغانستان رشد مثبت خواهد کرد و نیازمندی‌های مردم حل خواهد شد».

متقی گفته است که از اینکه افغانستان محاط به خشکه و سطح واردات این کشور بلند است، تحریم‌های تحمیل‌شده به‌جای حکومت، مردم را ‌متضرر می‌سازد.

این در حالی است که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که القاعده و گروه‌های وابسته به آن در حال بازیابی «قدرت بزرگی برای ایجاد آسیب» هستند. او گفته که در سوریه، داعش از کودکان به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

اظهارات دبیر کل سازمان ملل در مورد تروریزم تحریک‌آمیز است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد