اظهارات-ظریف-واکنش-طالبان-را-برانگیخت

گروه طالبان اظهارات اخیر جواد ظریف را مداخله در امور داخلی افغانستان خوانده و گفته است که امارت اسلامی درج هیچ لیست ترویستی نیست.

به گزارش افغان نیوز: ذبیح الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان با نشر اعلامیه، اظهارات اخیر محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران را «نامناسب» عنوان کرده و گفته است: «این اظهارات به گونه آشکار مداخله در امور داخلی کشور ما افغانستان است.»

در این اعلامیه آمده: «امارت اسلامی در کدام لیست تروریستی ملل متحد درج نیست، سخنان وزیر خارجه ایران در این رابطه مبنی ناشی از ناآگاهی وی می‌باشد.»

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه ویژه با شبکه طلوع نیوز که شامگاه دوشنبه 21 دسامبر 2020 پخش شد، در مورد لشکر فاطمیون گفت: هنوزهم حدود دو هزار افغان در سوریه می‌جنگند و دولت افغانستان در صورت تمایل، می‌تواند از این نیرو در مقابله با تروریزم استفاده کند.

آقای ظریف در ادامه مصاحبه‌اش در مورد طالبان گفت که آنها  تروریستی بسیار انجام داده‌اند. این‌ که طالبان یک گروه تروریستی هست یا نه؟، در قوانین ما هنوز طالبان را از گروه تروریستی خارج نکردیم. در قوانین ما کما این که در قوانین ملل متحد بوده است. ما تابع ملل متحدیم».

اظهارات ظریف واکنش طالبان را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد