اظهارات-غنی-در-مورد-مارشال-فهیم،-توهین-به-ارزشهای-جهاد

مجمع ملی افغانستان، اظهارات اشرف غنی را مبنی بر تمرد از اوامر مارشال فهیم در دوران حکومت موقت و انتقالی، توهین به ارزشهای جهاد و باورهای مردم افغانسنان عنوان نمود.

به گزارش افغان نیوز: مجمع ملی افغانستان، امروز یک شنبه(۳۱، سنبله) طی یک نشست خبری در کابل گفت که اظهارات اخیر اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان در مورد اینکه او از اوامر مارشال فهیم در زمان حکومت موقت و انتقالی تمرد کرده است، جنبه انتخاباتی و کمپیانی دارد.

در همین مورد، به تازگی ویدیوی به نشر رسیده که رییس جمهور غنی در آن ادعا کرده است، در دوره حکومت انتقالی و موقت از اوامر مارشال فهیم به عنوان معاون نخست رییس جمهور کرزی و وزیر دفاع ملی کشور تمرد کرده و حکمش را در حضور خود و اعضای کابینه پاره کرده است.

سید عبدالله هاشمی، رییس مجمع ملی افغانستان اظهارات اشرف غنی، رییس جمهور کشور را در باره مارشال فهیم، یک عملکرد غیر انسانی و غیر مسوولانه خوانده، گفت که چنین سخنان در باره مارشال فهیم اهانت به ارزشهای جهاد و باورهای مردم افغانستان است.

آقای هاشمی تاکید کرد: «مارشال فهیم، سمبول وحدت و نقش شان در تعین پایه های نظام مردم سالار و اردوی ملی افغانستان خیلی موثر و ارزنده بود». به باور هاشمی؛ حفظ نظام، مشارکت ملی و همدیگر پذیری در میان مردم افغانستان از آروزی های مارشال فهیم در شرایط حساس کشور بود.

آقای هاشمی اظهارات اشرف غنی در باره مارشال فهیم را توهین به شخصیت و کارنامه های او دانسته و گفت: " مجمع ملی افغانستان این اظهارات را خلاف اخلاق سیاسی، به دور از آداب مردم افغانستان و شان رییس جمهور یک کشور اسلامی می داند".

رییس مجمع ملی افغانستان ایجاد نظام، تحکیم پایه های وحدت ملی و همدیگر پذیری را از کارنامه های نیک مارشال فهیم یاد کرد و گفت که ترویج فحشا در ارگ و ترویج تعصب، قوم گرایی بی عدالتی و قانون شکنی در کشور از کارنامه های اشرف غنی در حکومت وحدت ملی است.

محفوظ صافی، معاون نخست مجمع ملی افغانستان و معاون شواری ولایتی کاپیسا گفت: به نمایندگی مردم کاپیسا خواست ما این است که رییس جمهور غنی باید از بابت سخنانان خود در باره مارشال فهیم عذرخواهی نماید.

آقای صافی تاکید کرد: "ما رهروان مارشال فهیم هستیم و به قیمت جان خود از ارزش های او در برابر هر نوع بی احترامی و افترا بستن دفاع می کنیم."

عاطفه محمدی، رییس اجرایی مجمع ملی افغانستان در این مورد گفت: "اشرف غنی شخصی باد آورده ای که  با کیف دیپلماتیک توسط فراشوت پرتاپ می شود، امروز به یگانه مارشال کشور افترا بسته است که عمری خود را در سنگرهای دفاع از مردم افغانتسان صرف کرد".

این در حالی است که پیش از این نیز اشرف غنی به عنوان رهبر تیم انتخاباتی«دولت ساز» از سوی شماری از نامزدان ریاست جمهوری متهم به سو استفاده از شخصیت های تاریخی و ملی شده بود.

اظهارات غنی در مورد مارشال فهیم، توهین به ارزشهای جهاد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد