اعتراض-قوم-بلوچ-از-عدم-حضورش-در-پروسه-سیاسی

شماری از بزرگان قوم بلوچ با ابراز نگرانی می گویند؛ افراد خود فروخته سرنوشت افغانستان را به بازی گرفته اند، بنابراین مردم نباید اجازه بدهند که حقوق شان تلف شوند و باید در عرصه های سیاسی حضور داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: مولوی عزت الله یکی از شهروندان بلوچ در کشور، امروز پنج شنبه(24، عقرب) طی یک کنفرانس خبری که شهروندان بلوچ از ۲۸ ولایت کشور در آن اشتراک کرده بودند، گفت؛ تعدادی از افراد خود فروخته سرنوشت این کشور را به بازی گرفته اند، بنابراین سایر مردم افغانستان مخصوصا قوم بلوچ نباید اجازه بدهند که حقوق شان تلف شوند و باید در همه عرصه های سیاسی حضور داشته باشند.

نظام الدین فطرت، رئیس شورای قوم بلوچ افغانستان در این برنامه گفت: وضعیت امنیتی با گذشت هر روز خرابتر می گردد و شهروندا کشور امنیت جانی و روانی ندارند، بنابراین خواست قوم بلوچ تامین امنیت و تحقق صلح در این خاک است.

وی افزود؛ اگر وضعیت امنیتی بهبود پیدا نکند، بی اعتمادی نسبت به نظام افزایش پیدا نموده و سبب به بحران رفتن کشور خواهد شد.

این مسوولان قوم بلوچ از حکومت و احزاب سیاسی خواستند که زمینه مشارکت همه اقوام را در تمام عرصه ها و مخصوصا پروسه های سیاسی فراهم سازد تا حقوق هیچ گروهی تلف نگردد.

آنان خواهان همبستگی بین اقوام و یک نظام مردم سالار در کشور شدند و تاکید داشتند که ما از نظام و ساختاری حمایت می کنیم که همه اقوام در آن حضور داشته باشند.

آنان تصریح کردند؛ سیاسیون افغانستان باید مشارکت همه اقوام را در نظر گیرد و برای آوردن صلح نیز همه اقوام تلاش کنند تا مردم این خاک بعد از سال ها جنگ و ناامنی به آرامش دست پیدا کنند.

قوم بلوچ از کمیسیون مستقل انتخابات خواست که نتیجه انتخابات پارلمانی را به گونه شفاف بررسی کند تا نمایندگان  واقعی به خانه ملت راه پیدا کنند.

مسوولان این قوم از کمیسیون انتخابات، حکومت و جامعه جهانی خواستند که انتخابات ریاست جمهوری را نیز به موقع معین آن دایر کند.

اعتراض قوم بلوچ از عدم حضورش در پروسه سیاسی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد