اعتراف-تلخ-محقق-حکومت-تروریستان-را-رها-می‌کند

مشاور ارشد رییس‌جمهور در امور سیاسی و امنیتی می‌گوید که عاملان بیشتر رویدادهای تروریستی پس از بازداشت یا با رشوه و یا هم «به رحمت حکومت» از زندان رها می‌شوند.

گزارش افغان نیوز، محمد محقق، مشاور ارشد رییس‌جمهور غنی در امور سیاسی و امنیتی، امروز (چهارشنبه، ۱۲ جوزا) در چهارمین سالروز کشته‌شدن سالم ایزدیار، فرزند محمدعلم ایزدیار، معاون اول مجلس سنا در کابل، گفت: «غیرنظامیان را کی می‌زنند؟ همان کسانی که مطمئن هستند اگر گیر بازداشت شوند، فردایش یا با رشوه یا هم به رحمت حکومت از زندان رها می‌شوند.»

محقق افزود که هزاران عامل رویدادهای تروریستی ‌اکنون بدون محاکمه از زندان‌های کشور رها می‌شوند. وی به‌صورت ضمنی از طالبان نام برد و گفت که این گروه رهایی هزاران متهم به قضایای تروریستی دیگر را نیز از حکومت افغانستان درخواست می‌کند.

وی در ادامه علاوه کرد که کشورهای خارجی نیز چنین خواستی را بارها مطرح کرده‌اند. در مقابل،‌ از خانواده‌های قربانیان حملات تروریستی به‌گونه‌ی مختصر توسط حکومت رسیدگی و در شبکه‌های اجتماعی همدردی می‌شود.

محقق اما تأکید کرد: «حکومت ما باید سعی کند که صاحب قانون، کشور و اختیارات خود شود و به شهدای خود رسیدگی و به مردم خود مهربانی کند.»

او در بخشی از صحبت‌هایش خواهان شناسایی و محاکمه‌ی عاملان رویدادهای تروریستی از جمله عاملان حمله بر مکتب سیدالشهدا در غرب شهر کابل و انفجارهای شب گذشته در این شهر شد.

این درحالی است که شب گذشته در فاصله‌ی زمانی یک ساعت، دو انفجار بر دو عراده موتر لینی نوع کاستر در ساحه‌ی سرکاریز و گولایی دواخانه، از مربوطات حوزه‌ی سوم امنیتی شهر کابل رخ داد.

فرماندهی پولیس کابل اعلام کرد که در این دو رویداد، دست‌کم ۱۰ غیرنظامی کشته و بیش از ۱۲ غیرنظامی دیگر زخمی شده‌اند.

اعتراف تلخ محقق: حکومت تروریستان را رها می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد