اعتراف-عربستان-به-ترس-از-اقدامات-تروریستی-در-افغانستان

وزیر خارجه عربستان ضمن ابراز نگرانی از اقدامات تروریستی برای هدف قرار دادن اقلیت‌ها در افغانستان، گفت که مشکلات اقتصادی این کشور نیز ثبات منطقه و جهان را متزلزل خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ نشست ویژه سازمان همکاری‌های اسلامی در مورد افغانستان، امروز یک شنبه(۲۸، قوس) با سخنان افتتاحی، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان در اسلام آباد آغاز شد.

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در این نشست وزیران گفت که مشکلات اقتصادی در افغانستان نه تنها باعث رنج مردم افغانستان می‌شود، بلکه پیامدهای امنیتی منفی برای صلح منطقه‌ای و بین المللی نیز خواهد داشت.

وی همچنان تصریح کرد که اقدامات تروریستی برای هدف قرار دادن اقلیت‌ها در افغانستان محکوم است. ما صلح و امنیت را ارتقا می‌دهیم، اما این کار مستلزم همکاری است.

در همین حال، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان گفت که اقتصاد افغانستان درحال فروپاشی کامل قرار دارد و این وضعیت به صورت مستقیم بالای منطقه و جهان تاثیر منفی دارد. 

 قریشی هشدار داد که این بحران و فروپاشی می‌تواند رشد افراط گرایی، هراس افگنی و نا امنی برای صلح و ثبات منطقه و جهان را در پی داشته باشند.

این درحالی است که با گذشت بیش از چهار ماه از روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی طالبان در افغانستان، هنوز هیچ کشوری آن را به رسمیت نشاخته و مردم از فقر و بیکاری به سطوح آمده‌اند.

اعتراف عربستان به ترس از اقدامات تروریستی در افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد