اعتراف-نمایندگان-به-ناکارایی-مجلس،-در-آخرین-روز-کاری

شماری از نمایندگان مردم در پارلمان، در آخرین روز کاری دور شانزدهم مجلس نمایندگان اعتراف کردند که درست عمل نکرده و ناکارا بوده اند.

به گزارش افغان نیوز: مجلس نمایندگان امروز آخرین جلسه رسمی خویش را انجام داده و پس از آن نمایندگان به رخصتی های زمستانی میرود، اما پس از رخصتی های زمستانی قرار است نمایندگان جدید مجلس را به پیش ببرند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان این دور پارلمان را ناکام و برخی از تصمیم های آن را خلاف منافع ملی دانستند.

داکتر رمضان بشردوست نماینده مردم کابل در پارلمان بیان کرد که در 8 سال گذشته هیچگاه صدای من به عنوان یک نماینده مردم در این مجلس شنیده نشده است.

او گفت پارلمانی ده ها قانون را در این دور تصویب کرد اما از اجرایی شدن آن هیچ خبری در دست نیست.

آقای بشردوست تاکید کرد که اعضای پارلمان، در این دور بیشتر به منافع شخصی شان عمل کردند و معاش شان را در شرایط که مردم در فقر به سر میبرند از 50 هزار افغانی در ماه به 200هزار افغانی افزایش دادند.

امان الله پیمان عضو دیگر مجلس نمایندگان نیز با تایید گفته های آقای بشر دوست میگوید که دور شانزدهم پارلمان ناکام بوده و نمایندگان عملکرد درست نداشته اند.

او گفت که شماری از اعضای پارلمان در حمایت از جنایت کاران و ناامنی ها دخیل هستند که این امر مایه ننگ برای پارلمان است.

محمد علی اخلاقی نماینده مردم غزنی در مجلس می گوید که  در این دوره نمایندگان در عملکرد خود ضعیف بوده است و ۷۰ الی ۸۰ درصد نمایندگان در این دوره غیر حاضر بوده اند که این امر جفا در حق مردم است.

اخلاقی علاوه کرد که شماری از افراد در تلاش هستند تا به خانه ملت راه یافته و به منافع شخصی خود دست یابند.

مجلس بعضی قوانین را تصویب کرده که در تضاد با منافع ملی است و برای عملی ساختن این قوانین هیچ اقدامی نشده است.

مجلس نمایندگان پس از هشت سال قرار است پارلمان را ترک نمایند و جای شان را برای کسانی که در انتخابات پارلمانی سال 1397 برنده شده اند بدهند.

هرچند انتخابات پارلمانی افغانستان با سه سال تاخیر برگزار گردید، اما با آن هم اعتراضات زیادی در مورد روند برگزار انتخابات و عدم شفافیت در انتخابات وجود دارد.

اعتراف نمایندگان به ناکارایی مجلس، در آخرین روز کاری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد