اعضای-مجلس-نمایندگان؛-کمیسیون-تدارکات-را-به-کم-کاری-متهم-کردند

اعضای مجلس نمایندگان با بیان اینکه رئیس جمهور قرارداد های دولتی را انحصار کرده، تاکید دارند که کمیسیون تدارکات نتوانسته کارکرد خوبی داشته باشد.

به گزارش افغان نیوز: شماری از اعضای مجلس در جلسه عمومی امروز شنبه (23ثور) گفتند که باید در قبلا مصرف بوجه ملی جدی ایستادگی نماییم.

کمیسیون تدارکات ملی در زمان حکومت وحدت ملی بر اساس فرمان رئیس جمهورغنی ایجاد گردید، تا اصلاحات بهتر در قرارداد های دولتی رو نما شود. اما اعضای مجلس نمایندگان میگویند که هزاران قرارداد در این کمیسیون منتظر بررسی هستند، اما این کمیسیون هنوز نتوانسته قرارداد ها را بررسی نماید. 

 عبدالرئوف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان می گوید که وزارت ها در قبال مصرف بودجه انکشافی شان مسوول است و مجلس این مساله را جدی می گیرد.

آقای ابراهیمی افزود که واحدهای بودجه ای را به مجلس دعوت می کند تا آنان جواب دهند که چرا کار پروژه ها را آغاز نکرده اند و مجلس می تواند از صلاحیت های خود استفاده کند تا حکومت بخود آید و در تطبیق پروژه‌ها توجه جدی نماید.

غلام فاورق مجروح یکی از اعضای مجلس گفت: "قرارداد ۲۲۹۱ پروژه انکشافی در کمیسیون ملی تدارکات تراکم کرده و اگر طوری که این کمیسیون قراردادها را پاس کند تا یک سال دیگر هم این پروژه‌ها به قرارداد داده نخواهند شد".

آقای مجروح افزود، که این قراردادها به بهانه اصلاحات و شفافیت در کمیسیون تدارکات انبار شده و اینگونه تمام چرخ کاری وزارت‌ها غیر فعال باقی مانده اند.

نذیراحمد حنفی دیگر عضو مجلس نیز گفت که اگر به مشکلات در کمیسیون تدارکات ملی توجه نشود، ۱۰ درصد بودجه انکشافی هم در سال جاری مالی مصرف نخواهد شد و وضعیت اقتصادی مردم نیز بدتر خواهد شد.

اعضای مجلس نمایندگان؛ کمیسیون تدارکات را به کم کاری متهم کردند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد