اعلام-رییس-وزیران-و-اعضای-سرپرست-کابینه-طالبان

رییس وزیران و اعضای سرپرست کابینه طالبان که شامل ۳۳ نفر می‌شود، پس از بیست روز تسلط طالبان بر کابل اعلام شد.

به گزارش افغان نیوز؛ ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان شام امروز( سه‌شنبه، ۱۶ سنبله) در نشست خبری جنگ را در کشور پایان یافته اعلام کرده و گفت که اکنون زمینه برای ایجاد نظام اسلامی در کشور فراهم شده است.

مجاهد افزود که امارت اسلامی برای پیشبرد کارهای اداری و ارائه خدمات به مردم سرپرستان کابینه را معرفی می‌کند.

آقای مجاهد اعلام کرد که محمدحسن آخوند به عنوان سرپرست رییس وزیران تعیین شده است و ملا عبدالغنی برادر و عبدالسلام حنفی به عنوان معاونین سرپرست ریاست وزیران تعیین شده اند.

مولوی محمدیعقوب مجاهد به عنوان سرپرست وزارت دفاع ملی و سراج‌الدین حقانی سرپرست وزارت امور داخله تعیین شده اند.

امیرخان متقی از سوی طالبان به عنوان سرپرست وزارت خارجه، شیخ مولوی نورالله منیر سرپرست وزارت معارف و  ملا هدایت الله بدری سرپرست وزارت مالیه تعیین شده اند.

 هم‌چنان ملا خیرالله خیرخواه از سوی طالبان به عنوان سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ تعیین شده است.

 به همین ترتیب، قاری دین محمد حنیف به عنوان سرپرست وزارت اقتصاد، شیخ نورمحمد ثاقب سرپرست وزارت حج و اوقاف تعیین شده‌اند. عبدالحیکم شرعی به عنوان سرپرست وزارت عدلیه تعیین شده‌اند.

ملا نورالله نوری از سوی طالبان به عنوان سرپرست وزارت سرحدات و قبایل تعیین شده است.

طالبان ملا محمدیوسف آخندزاده را به عنوان سرپرست وزارت انکشاف دهات تعیین کرده‌اند.
شیخ محمدخالد از سوی طالبان به عنوان سرپرست وزارت دعوت، ارشاد، امر به معروف و نهی از منکر تعیین شده است.

 ملا عبدالمنان به عنوان سرپرست وزارت فواید عامه تعیین شده است.
هم‌چنان حاجی ملامحمد عیسی به عنوان سرپرست وزارت معاون و پترولیم، ملا عبداللطیف منصور به عنوان سرپرست وزارت آب و برق، ملا حمیدالله آخندزاده به عنوان سرپرست وزارت هوانوردی و ترانسپورت، مولوی عبدالباقی حقانی به عنوان سرپرست وزارت تحصیلات عالی، مولوی نجیب‌الله حقانی به عنوان سرپرست وزارت مخابرات و خلیل‌الرحمان حقانی به عنوان سرپرست وزارت مهاجرین از سوی طالبان تعیین شده‌اند.


طالبان ملا عبدالحق وثیق را به عنوان سرپرست ریاست عمومی استخبارات، حاجی محمدادریس را به عنوان سرپرست ریاست بانک مرکزی و مولوی احمدجان احمدی را سرپرست اداره امور تعیین کرده‌اند.

ملا فاضل مظلوم به عنوان معین وزارت دفاع، قاری فصیح‌الدین به عنوان رییس ستاد ارتش، شیرمحمدعباس استانکزی، به عنوان معین وزارت خارجه، مولوی نورجلال به عنوان معین وزارت امور داخله، ذبیح‌الله مجاهد به عنوان معین وزارت اطلاعات و فرهنگ، ملا تاج میر جواد به عنوان معین استخبارات، ملارحمت‌الله نجیب به عنوان معاون اداری ریاست عمومی امنیت ملی و ملا عبدالحق آخندزاده به عنوان معین وزارت امور داخله در بخش مبارزه با مواد مخدر تعیین شده‌اند.

ذبیح‌الله مجاهد در نشست خبری خود که اعضای کابینه را اعلام کرد، گفت که سرپرست ادارات باقی‌مانده پس از بررسی‌های بیش‌تر اعلام می‌شود.

 این در حالی است که طالبان در بیست‌وچهارم اسد کابل را تصرف کردند.

 

اعلام رییس وزیران و اعضای سرپرست کابینه طالبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد