اعمار-منزل-مسکونی-برای-عودت-کنندگان-در-کابل

مسٔوولان وزارت احیاء و انکشاف دهات از اعمار صد ها منازل مسکونی در شهرک "السغان" در باریک آب ولسوالی قره باغ ولایت کابل خبرداده و می گویند که حدود ۳۰۰ منزل دیگر در یک هزار هکتار زمین به منظور سرپناه برای عودت کنندگان ساخته خواهد شد.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: اکبر رستمی سخنگوی وزارت احیاء و انکشاف دهات، امروز چهارشنبه (۲۷ اسد) در کنفرانس مطبوعاتی از آغاز کار منازل مسکونی برای عودت کنندگان که به تازدگی وارد کشور می شوند در کابل خبر می دهد؛ که توسط برنامه انکشافی ملل متحد در سال ۲۰۰۶ میلادی با همکاری مالی کشور استرالیا بنا شده، تمویل می گردد.

آقای رستمی افزود: حدود ۱۰۲۵ منزل مسکونی برای عودت کنندگان در شهرک السغان باریک آب ولسوالی قره باغ ولایت کابل قبلا توزیع شده است.

سخنگوی این وزارت همچنین اظهار داشت که طی ماه های گذشته کار ساخت یک شبکه بزرگ آبرسانی نیز در این شهرک آغاز گردیده است، و آب آشامیدنی تمامی باشندگان این شهرک را تامین می کند.

این  در حالی است که وزارت احیاء و انکشاف دهات از اعمار ۳۰۰ منزل مسکونی فرعی نیز به هزینه بیش از ۱۷۰ میلیون افغانی در این شهرک  خبر می دهد.

وی تاکید کرد که برای روشن ساختن این خانه ها نیز این وزارت به تعداد ۳۲۸ پنل سولر را به مردم این شهرک توزیع کرده و اکنون  برق باشندگان شهرک مذکور تامین شده است.

او یادآور شد که در قسمت توانمند سازی بانوان نیز در این شهرک جهت بالا بردن ظرفیت اقتصادی باشندگان شش پروژه صنایع دستی را به راه انداخته است.

در ماه های اخیر میزان عودت کنندگان به کشور بیشتر گردیده است و پناهجویان افغان که در پاکستان زندگی میکرد به دلیل فشارهای زیاد دولت آن کشور، به سوی وطن شان رو آورده اند.

اعمار 300 منزل مسکونی برای عودت کنندگان در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد