تروریزم-دشمن-مشترک-افغانستان-و-پاکستان-است

دولت پاکستان می گوید تروریزم دشمن مشترک هر دو کشور افغانستان و پاکستان است و همکاری نزدیک اسلام آباد و کابل برای از میان برداشتن آن در منطقه ضروری دانسته می شود.

به گزارش آژانس افغان خبر: سرتاج عزیز، مشاور امور بین الملل صدراعظم پاکستان، در مراسم جشن نود و هفتمین سالروز استقلال افغانستان که شب گذشته در اسلام آباد برگزار شده بود گفت: افغانستان کشور برادر و همسایه نزدیک پاکستان بوده و روابط این دو کشور ریشه در اعتقادات تاریخی و فرهنگی مشترک دارد".

سرتاج عزیز که به عنوان مهمان ویژه در این مراسم حضور یافته بود تصریح نمود، روابط و همکاری نزدیک با افغانستان همواره از اصول سیاست خارجی پاکستان است و این دولت خواستارصلح سراسری، پیشرفت و آرامش افغانستان می باشد.

وی تاکید کرد که صلح در افغانستان، صلح و آرامش در منطقه خواهد بود.
سرتاج عزیز خاطر نشان ساخت، پاکستان به دنبال تقویت مناسبات با افغانستان براساس روابط همسایگی، احترام متقابل، توجه متقابل به حاکمیت ملی و تمامیت ارضی و عدم مداخله دو کشور در امور داخلی یکدیگر است.
او اظهار می دارد که دولت افغانستان، پاکستان را در بخش مبارزه علیه تروریزم  و تأمین صلح وثبات در این کشور صادق نمی داند و متهم به حمایت از گروه های مخالف مسلح از جمله طالبان و شبکه حقانی می  نماید.

این درحالی است که پاکستان از محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور، خواهان اشتراک در نشست سران کشورهای عضو سازمان  سارک می شود.
قرار است این نشست، در ماه نوامبر سال روان میلادی به میزبانی پاکستان، دراسلام آباد برگزارشود.

تروریزم دشمن مشترک افغانستان و پاکستان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد