اعمال-غیرقانونی-زورمندان-افغانستان-از-سوی-دادگاه-بین-المللی-بررسی-میشود

دادگاه جزایی بین المللی اعلام کرده که قضایای افغانستان بر اساس مکلفیت های جهانی تحت نظر قرار دارد و اعمال زورمندان داخلی این کشور از سوی این دادگاه بررسی خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: رئیسجمهور کشور با خانم فتو بینسودا دادستان عمومی دادگاه جزایی بینالمللی دیدار کرد. دادستان محکمه جزای بینالمللی، از قربانیهای ملکی افغانستان در جریان رویدادهای خشونت بار اظهار تأسف کرد.

 وی در خصوص جرایم گفت، برخی رویدادهای که از سوی زورمندان صورت میگیرد، محکمۀ قضایی بینالمللی به دلایل مکلفیتهای که دارد، قضیۀ افغانستان را مورد توجه قرار میدهد و آنرا از نزدیک دنبال خواهد کرد. او از اصلاحات انجام شده توسط حکومت افغانستان نیز به نیکی یاد کرد.

دادستانی دادگاه بینالمللی گفت که این دادگاه با دولت افغانستان همکار باقی خواهد ماند و مطابق به تسجیلات قانونی عمل خواهد کرد.

 رئیس جمهور غنی ضمن تشکری از حمایت دادگاه جزای بینالمللی از افغانستان گفت، هزاران شهروند ملکی به اثر رویدادهای خشونت بار از سوی طالبان و گروه های تروریستی به حمایت برخی از کشورها در افغانستان قربانی میشوند.

 رئیسجمهور کشور خاطرنشان کرد که محکمۀ جزای بینالمللی باید در قبال آنعده از گروه‌ها و کشورهای که در کشتار مردم دست دارند توجه نموده و این قضیه را بهطور جدی دنبال کند.

رئیس جمهور با اشاره به استقلایت قوۀ قضائیۀ افغانستان گفت، نهادهای عدلی و قضایی به گونۀ بیطرفانه قضایای جرمی را پیگیری میکنند و ما به استقلالیت این نهادها احترام کامل داریم.

این در حالی است که یکی از قضیه های مهم که دولت تلاش پیگیری آن میباشد، اتهام تجاوز جنسی بر احمد ایشچی از سوی جنرال عبدالرشید دوستم معاون اول رئیس جمهور میباشد، که هنوز موفق نشده است.

 

اعمال غیرقانونی زورمندان افغانستان از سوی دادگاه بین المللی بررسی میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد