افتتاح-نمایشگاه-کار-و-تحصیل-با-بیش-از-غرفه-در-کابل

نمایشگاه کار و تحصیل با فعالیت بیش از ۸۰ غرفه به منظور معرفی شیوه های جدید کار و فعالیت در بخش های تجاری و فراهم سازی زمینه های تحصیلی افتتاح گردید.

به گزارش افغان نیوز: برگزار کننده گان نمایشگاه کار و تحصیل امروز سه شنبه( 14 حوت) با افتتاح این نمایشگاه در هفته جهانی زن می گویند که برای چهار روز در هوتل انترکانتینتال ادامه دارد.

سپوژمی سیام مسوول برگزاری این نمایشگاه ضمن ابراز خرسندی از استقبال گرم مردمی می گوید که در این نمایشگاه فعالیت های سه شرکت تازه کار با سیستم فروشات متفاوت برای مردم به نمایش گذاشته شده است تا آن عده از کسانی که فرصت خریداری ندارند نیز بتوانند محصولات مورد نیازشان را به صورت آنلاین دریافت نمایند.

برگزارکننده نمایشگاه کار و تحصیل همچنان اضافه می کنند که علاوه بر معرفی سیستم ها مدرن خریداری، روش کار کردن برای آن عده از کسانی که خواهان فعالیت می باشند نیز آموزش داد می شود.

وی تاکید می کند که به پیشواز از هشتم مارچ، روز جهانی زن؛ تولیدات و محصولات صنایع دستی که شامل خامک دوزی و گلدوزی، تهیه ترشی جات، نان های تنوری و نیز صنایع زیورآلات بانوان می باشد نیز به نمایش گذاشته شده است.

خانم سپوژمی سیام ناامنی را مهمترین مانع صد راه بانوان تجارت پیشه کشو می داند و می گوید که اگر امنیت در کشور فراهم باشد ما می توانیم در نمایشگاه های خود از سرمایه گذاران خارجی نیز دعوت نماییم تا تولیدات و محصولات افغانی معرفی و زمینه سرمایه گذاری انان در کشور فراهم شود.

سپوژمی سیام خاطر نشان ساخت که اگر سرمایه گذاران خارجی در کشور سرمایه گذاری نمایند افغانستان با رشد و توسعه اقتصادی مواجه شده و فرصت کاری نیز برای جوانان مهیا خواهد شد.

محمد نسیم احمدی کارمند دفتر ماین پاکی که در این نمایشگاه عرفه دارد می گوید؛ در این میز مهمات مواد منفجرناشده و ماین های که در افغانستان استفاده شده به نمایش گذاشته شده تا مردم با این پدیده های خطرناک آشنا شوند.

آقای احمدی افزود؛ ماین ها در سراسر افغانستان و مرکز هنوز هم فرش اند که نواحی پغمان، کوه کورخ، کوه صافی و ده سبز از جمله مناطق ماین فرش شده کابل محسوب می شود.

او همچنان علایم مناطق جاسازی شده ماین را با رنگ های سرخ، زرد و آبی و یا هم تپه های سنگ و شاخه های درخت معرفی می کند تا مردم از این مناطق دوری کنند.

آقای احمدی عدم وجود پروژه برای ماین پاکی را یکی از چالش های ناامنی در کشور می داند و می گوید که هنوز هم ماین ها در کشور وجود دارد اما حدود ده هزار کارمند ماین پاکی در خانه های شان بیکار هستند.روینا روان پور از بانوان تجارت پیشه و غرفه دار ولایت هرات است که محصول زراعتی زعفران این ولایت را به نمایش گذاشته و از استقبال گرم مردم خرسند می باشد.

خانم روان پور می گوید؛ زعفران افغانستان تنها زعفران خالص جهان است که از مشتریان داخلی و خارجی در سطح بزرگ تجاری برخوردار می باشد.

این بانوی تجارت پیشه که برای اولین بار است محصول زراعتی زعفران را از شرکت خود به نمایش گذاشته می گوید؛ در جریان یک تا دو ساعتی که غرفه باز کرده به این فکر است که چرا قبلا به نمایشگاه ها شرکت نکرده است؟ او از دید و بازدید مردم از این محصول ابزار رضایت می کند.

محمد صدیق سونا از غرفه داران میوه خشک است که محصولات زراعتی چون توت، کشمش سیاه، بادام، چهارمغز، انجیر و شیرپیره را به نمایش گذاشته است.

آقای سونا تولیدات میوه های خشک را بی نظیر خوانده می گوید که میوه های خشک افغانستان در جهان از مشتریان بی شماری برخوردار می باشد.

افتتاح نمایشگاه کار و تحصیل با بیش از 80 غرفه در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد