افراط‌گرایان-دستورات-اسلامی-را-تحریف-میکنند

رئیس اجرائیه افغانستان در گفتگو با رئیس مسجد الحرام و مسجد نبوی گفت که افراطگرایان از دساتیر دین اسلام سوء استفاده میکنند و باید برای حل این مشکل عربستان؛ افغانستان را یاری کند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور در جریان سفر رسمی خویش به کشور شاهی عربستان سعودی به ادامه دیدارش با مقام های آن کشور، چهارشنبه شب با شیخ عبدالرحمان سدیس رئیس عمومی مسجد الحرام و سجد نبوی ملاقات کرد.

در این دیدار دو طرف در مورد راه های جلوگیری از سوء استفاده افراط گرایان از دین مقدس اسلام بحث و گفتگو نمودند.

رئیس اجرائیه گفت که دین مبین اسلام، دین صلح، امن و عطوفت است، ولی بدبختانه شماری به شدت تلاش می کنند تا از نام این دین، برای رسیدن به هدف های شوم شان استفاده کنند.

به گفته رئیس اجرائیه، موثر ترین راه برای مبارزه با چنین افکار افراط گرایانه، موقف گیری و قاطعیت چهره ها و شخصیت های مشهور اسلامی است که بیایند و با بیان حقایق، راه را برای سوء استفاده گروه های افراط گرا و تروریستی برای همیش مسدود نمایند.

دکتور عبدالله عبدالله از شیخ سدیس دعوت نمود که به افغانستان سفر نماید و وضعیت را از نزدیک بررسی کند.

رئیس اجرائیه کشور همچنان و در این دیدار، از شیخ سدیس خواست که در برگزاری کنفرانس بین المللی علمای اسلامی به میزبانی عربستان سعودی، سهیم گردیده و پیام خویش را در این کنفرانس به جهانیان ابلاغ نماید.

شیخ عبدالرحمان سدیس رئیس عمومی مسجدالحرام و مسجد نبوی در ملاقات با دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه گفت که مردم افغانستان در قلب وی جا دارند و همیشه برای خیر و رستگاری آنان دعا می نماید.

وی علاوه کرد که متاسفانه گروه های تحت عنوان تروریزم و افراط گرا و نام های مختلف دیگر، کشورهای اسلامی را با تهدیدها و چالش های جدی مواجه ساخته اند که باید برای حل این بحران توجه شود.

وی تاکید کرد که علمای اسلام در قبال مسلمانان و بشریت مسوولیت دارند که در مقابل انواع گروهای تروریستی، در هر جایی که فعالیت می کنند، مبارزه نمایند.

به گفته شیخ سدیس، در کشورهای اسلامی مشکلات مختلف و متعدد دیگری نیز موجود است که علمای اسلامی مسوولیت دارند این چالش ها را حل نمایند.

وی در این دیدار موافقه نمود که در کنفرانس بین المللی علمای اسلام که به خاطر افغانستان و به میزبانی عربستان سعودی برگزار می شود، اشتراک و پیام خویش را ابلاغ می نماید.

افراط‌گرایان دستورات اسلامی را تحریف میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد