افزایش-خشونت؛-عبدالله-و-خلیل‌زاد-نگران-اند

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی و زلمی خلیل‌زاد، نماینده خاص آمریکا برای افغانستان، افزایش خشونت ها و ترورهای هدفمند را غیر قابل قبول  خوانده و دو طرف بر کاهش خشونت ها تاکید کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامه شورای مصالحه آمده است که این دیدار روز سه‌شنبه (۱۶جدی) صورت گرفته و در جریان آن عبدالله گفته است که دور دوم مذاکرات بین الافغانی آغاز می‌شود و هیئت جمهوری اسلامی افغانستان برای شروع مذاکرات با حمایت قاطع نظام به دوحه رفته است.

عبدالله تاکید کرده که جمهوری اسلامی افغانستان‌ برای دست‌یافتن به صلح متعهد است  و تلاش می‌کند از فرصت ایجاد شده برای دست‌یابی به صلح دایمی و ثبات در کشور استفاده کند.

رییس شورای مصالحه افزایش خشونت‌ها و قتل‌های هدفمند را غیر قابل قبول خوانده و بر آتش بس‌ دایمی برای دست‌یافتن به صلح پایدار تأکید کرده است.

خلیل‌زاد نیز در این دیدار از پایان موفقانه‌ی دور نخست مذاکرات، سفر دوباره‌ی هیئت مذاکره کننده به دوحه و آغاز دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی ابراز خرسندی کرده و گفته که حمایت امریکا از روند صلح افغانستان دومدار است.

نماینده خاص آمریکا در امور صلح افغانستان خاطرنشان کرده که دوطرف از فرصت های موجود بیش‌ترین استفاده را برای دست‌یافتن به صلح دایمی و قطع جنگ ببرند.

او نیز بر کاهش قابل ملاحظه خشونت ها در افغانستان تاکید کرده است.

این درحالی است که زلمی خلیل‌زاد که به تازگی دور تازه از سفر هایش به منطقه، دوحه و افغانستان را آغاز کرده است.

افزایش خشونت؛ عبدالله و خلیل‌زاد نگران اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد