افزایش-درصدی-صادرات-میوه-و-سبزیجات-افغانستان

مسوولان وزرات زراعت، آبیاری و مالداری می گویند که با ایجاد زمینۀ مساعد برای دهاقین، صادرات سبزیجات و میوه کشور نسبت به سال گذشته ۲۴ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز: نصیر احمد درانی، وزیر زراعت، آبیاری و مالداری، امروز سه شنبه(16، اسد) اظهار داشت که در پی تحقیقات این وزارت در 8 ولسوالی کشور ۵۵ نوع میوه و ۱۵ نوع سبزی شناسایی گردیده که از کیفیت خوب تر برخوردار می باشند. بنابراین تاکنون در مدت چند سال 120 هزار جریب زمین برای باغ داری انکشاف داده شده است.

وی افزود؛  تنها امسال ۲۵هزار جریب زمین برای باغ داری انکشاف داده شده و ۲۰هزار جریب زمین باغ های گذشته را نیز باسازی کرده ایم.

نصیر احمد درانی تصریح کرد که این 55 نوع محصول میوه عمر بیشتر نسبت به میوهای طبیعی دارد و تولید درخت های اصلاح شده نیز بیشتر است که این یک درآمد خوب برای دهاقین کشور می باشد. زیرا ۱۵ نوع سبزیجات که امروز به نمایش گذاشته شده است، خانم ها را در بخش صنعت نیز تقویت می کند.

آقای درانی گفت؛ وزرات زراعت تا اکنون بیش از دوصد هزار خانم را مورد حمایت قرار داده است تا در تابستان و زمستان سبزیجات تولید کنند. وزرات زراعت کاری کرده که مردم از یک فصل به چندین فصل برای دریافت محصولات توانایی پیدا کرده اند و صادرات سبزیجات و میوه افقانستان به ۲۴ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

این درحالی است که کمبود بارنده گی ها در سال های اخیر به ویژه در زمستان سال روان، سازمان ملل متحد را نیز از خشک سالی در افغانستان نگران ساخته است. مسوولان در این نهاد می گویند که اگر خشک سالی در افغانستان رخ دهد، این کشور به یک و نیم میلیون تُن گندم نیاز پیدا خواهد کرد.

افزایش 24 درصدی صادرات میوه و سبزیجات افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد