غنی-هیچ‌کس-حق-مداخله-در-امور-گمرکات-را-ندارد

رییس جمهور غنی تاکید داشت؛ هرکسی‌که در امور گمرکات مداخله می‌کند، باید مورد تعقیب و بازپرس قرار گیرد، زیرا هیچ فردی از لحاظ قانونی چنین حقی را ندارد.

به گزارش افغان نیوز: در خبرنامۀ ارگ ریاست جمهوری آمده‌است که رئیس جمهور غنی این سخن را روز شنبه، ۲۰ اسد در نشستِ پیرامون چگونگی جمع آوری عواید گمرک‌ها و نیز مدیریت آن در کابل گفته‌است.

این نشست از طریق ویدیوکنفرانس در مرکز ملی توحید و با اشتراک والیان، قوماندانان امنیه، رؤسای امنیت ملی، رؤسای گمرکات، مستوفی‌های ولایات هرات، ننگرهار، بلخ، نیمروز، کندهار، فراه، فاریاب، پکتیا، پکتیکا و خوست دایر گردید.

به اساس خبرنامه، آقای غنی گفته‌است که گمرک‌ها باید چنان یک سیستم امنیتی داشته باشند تا اطلاعات در مورد افراد غیر مسئولی را که در امور کاری آن مداخله کند، ثبت کند.

معین عواید گمرکات وزارت مالیه شکایت کرده که شماری از اعضای شورای ملی، شوراهای ولایتی و نیز برخی از زورمندان و قاچاقبران از موانع اصلی بر سر راه جمع آوری عواید هستند.

آقای غنی به والیان ولایات یادشده هدایت داد تا کمیتۀ عواید گمرکات را از نهادهای مرتبط آن ایجاد نمایند و هر هفته جلسات منظم دایر نموده و از پیشرفت کارشان به وزارت مالیه گزارش دهند. رئیس‌جمهور بر ختم انحصار کمیشن‌کاری تأکید کرده گفت: باید در افزایش عواید تحرک به میان آید، زیرا این امر برای ما و شرکای بین‌المللی ما، مهم می‌باشد.

غنی: هیچ‌کس حق مداخله در امور گمرکات را ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد