افزایش-درصدی-عواید-در-بندر-حیرتان

مسوولان خط ‌آهن بندر حیران در بلخ می‌گویند که عواید این بندر نسبت به سال پار، نزدیک به ۳۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش افغان نیوز؛ اداره خط‌ آهن بندر حیرتان در بلخ امروز (شبنه، 9 جدی) با نشر خبرنامه‌ای گفته است که روزانه از این بندر 10 هزار تن کالا انتقالات صورت می‌گیرد. 
در خبرنامه آمده است که انتقالات مواد خوراکی و غیر خوراکی نیز چند برابر نسبت به سال گذشته از این بندر افزایش یافته است.
به نقل از خبرنامه، محمدشفیق محمود، رییس اداره خط آهن بندر حیرتان گفته است که روازانه 160 واگون کالاهای مختلف از کشورهای آسیای مرکزی از طریق بندرحیرتان وارد می‌شود و هیچ گونه موانع بر انتقالات کالاهای تجارتی در این بندر وجود ندارد. 
طبق خبرنامه، شماری از بازرگانان گفته است که هزینه انتقالات کالاهای تجاری از طریق خط آهن نسبت با سایر مسیر کمتر است و این امر برای آنان سهولت به بار آوده است.
در هیمن حال اداره خط آهن کشور اعلام کرده است از تاریخ اول تا هفتم جدی از طریق خطوط آهن کشور 88 هزارو 122 متریک تن کالا‌های تجاری انتقالات صورت گرفته است. 
به گفته این اداره، ‏طی این مدت از طریق خط آهن حیرتان 3 هزار 357 تن و خط آهن تورغندی 17 هزار 652 تن که به صورت مجموعی 88 هزار و 122 تن که شامل مواد نفتی و غیر نفتی می‌شود، وارد و صادر شده است.
به گفته اداره خط آهن کشور، ‏در مجموعه انتقالات یک بخش آن صادرات و ترانزیت است که در هفته گذشته ۴۷۳ تن کالاهای تجارتی ترانزیت و صادر شده که مقدار زیاد آن میوه خشک و کینو می‌باشد.
‏این اداره تاکید کرده است که اداره خط آهن افغانستان سعی می‌ورزد تا شرایط مناسبی را برای انتقالات و سهولت‌های بهتری را برای تجاران فراهم نماید.

افزایش 30 درصدی عواید در بندر حیرتان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد