صادرات-افغانستان-نزدیک-به-دو-میلیارد-دالر-رسید

دفترمعاونت اقتصادی ریاست الوزرا می‌گوید که افغانستان در سال جاری میلادی نزدیک به دو میلیارد دالر به کشورهای بیرونی صادرات داشته است.

به گزارش افغان نیوز: دفتر معاونت اقتصادی ریاست الوزار امروز (دوشنبه، 13 عقرب) با نشر اعلامیه گفته است که در 11 ماه سال 2023 میلادی به ارزش یک میلیارد 717 میلیون دالر اقلام صادراتی از افغانستان به کشورهای بیرونی صادر گردیده است.

در اعلامیه آمده است که این مقدار صادارات یک گام بی‌سابقه در کشور است.

طبق اعلامیه، 76 درصد اقلام صادراتی کشور شامل میوه‌جات مانند بادام، پسته، انجیر، کشمش، زردالو، انگور، سیب و سبزیجات مانند پیاز، بادنجان رومی همچنان زعفران، زغال سنگ، قالین و غیره می شود.

به گفته دفتر ریاست‌الوزرا، 24 درصد شامل سایر اقلام‌ صادراتی است که از کشور به بیرون صادر شده است.

این دفتر گفته است که 97 کالاهای صادراتی افغانستان به ده کشور منطقه از جمله ایران، عراق، پاکستان، امارات متحده عربی، چین، قزاقستان ،ازبیکستان، تاجیکستان وهندوستان صادر شده است.

پیشتر اداره ملی احصاییه و معلومات گفته بود که میزان صادرات کشور در ماه میزان سال روان، بیش از ۲۵۰ میلیون دالر رسیده است.

اداره ملی احصاییه و معلومات به تاریخ ۲۷ عقرب با نشر گزارشی گفت که ارقام مربوط به صادرات و واردات کشور را در ماه میزان سال روان جمع‌آوری و تحلیل نموده که طبق آن مجموع ارزش صادرات کشور در ماه میزان سال روان به ۲۵۰.۴ میلیون دالر و مجموع ارزش واردات به ۷۹۸.۲ میلیون دالر می‌رسد.

صادرات افغانستان نزدیک به دو میلیارد دالر رسید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد