افزایش-سطح-هماهنگی-و-همسویی-میان-واشنگتن-و-کابل

رییس جمهور غنی و وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا از افزایش سطح هماهنگی و همسویی میان حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا، اظهار خرسندی نمودند.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور ظهر دیروز مایک پمپئو وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا را به حضور پذیرفت و هر دو طرف در رابطه به افزایش تحرکات و ظرفیت نیروهای امنیتی و دفاعی، هماهنگی و همسویی روابط دوجانبه، پروسۀ صلح و انتخابات ریاست جمهوری آینده افغانستان، بحث همه جانبه نمودند.

مایک پمپئو، وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا از افزایش تحرک و ظرفیت در نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان قدردانی نمود و افزود که نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در ماه های اخیر توانایی های بهتری از خود نشان داده اند.

همچنان رئیس جمهور غنی و وزیر خارجه ایالات متحدۀ امریکا از افزایش سطح هماهنگی و همسویی میان حکومت افغانستان و ایالات متحده امریکا، اظهار خرسندی نمودند.

آقای غنی همچنان گفت که حکومت افغانستان و همکاران بین المللی نیت، ارادۀ و آمادگی های شان را بخاطر حل بحران سیاسی چهل ساله افغانستان نشان داده اند و اکنون زمان آن رسیدهاست تا طالبان و حامیان آنان نیز چنین آمادگی های شان را اذعان نمایند.

رئیس جمهور کشور از تلاش های حکومت ایالات متحدۀ امریکا بخاطر پروسه صلح افغانستان ابراز امتنان نمود و افزود که بهتر است تا کشورهای دوست و شرکای بین المللی از تلاش های پراگنده و انفرادی خود داری نمایند.

اشرف غنی افزود که انجام تلاش ها و پیام ها به صورت منسجم و متحدانه در رابطه به صلح افغانستان، نتیجه بخش خواهد بود.

مایک پمپئو اظهار داشت که حکومت ایالات متحده امریکا از پروسۀ صلح و انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در ماه میزان سال جاری برگزار می گردد، حمایت می کند و در این راستا آماده هرگونه همکاری می باشد.

در مقابل رئیس جمهور کشور تاکید کرد که بخاطر تضمین یک انتخابات شفاف، همه شمول و عادلانه، نهادها و کشورهای دوست نه تنها ناظرین شان را افزایش دهند، بلکه با شرکای انتخابات هماهنگی سازنده داشته باشند.

افزایش سطح هماهنگی و همسویی میان واشنگتن و کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد