افسر-ارتش-به-دلیل-غفلت-وظیفوی-از-سمت-شان-برکنار-شدند

حکومت دوازده افسر ارتش به شمول دو جنرال را در رابطه به غفلت وظیفوی در حمله تروریستی بر شفاخانه نظامی سردار محمد داود خان از سمت شان برکنار کرد.

به گزارش افغان نیوز:  وزارت دفاع گفته است که در  بین کسانی که از وظایف شان برکنار شده اند، رئیس استخبارات نظامی و قوماندان حمایت های طبی شفاخانه نیز می باشند که قرار است مورد بازجویی قرار گیرند.

محمد رادمنش معاون سخنگوی وزارت دفاع گفته است:« آن ها به دلیل غفلت در وظیفه به هنگام حمله بر شفاخانه از وظایف شان برکنار شده اند.»

جنرال عبد الکبار راسخ، فرمانده حمایه طبی، حکیم گل نوکریوال اوپراتیفی فرمانده صحی، صلاح الدین سرپرست ریاست ارکان فرمانده صحیه، میر احمد مدیر ضد استخبارات فرمانده صحیه، محمد ظفر مدیر ضد استخبارات فرماندهی اکادمی، تورن نوید فرمانده تولی محافظ فرماندهی حمایه طبی، بریدمن جاوید أمر نوکریوال قراول، تورن محمد طاهر فرمانده بلوک تولی محافظ؛  علی احمد معاون نوکریوال، نصرت الله مسئول ثبت و راجستر سلاح و وسایط در قراول و معاون آن از جمله کسانی هستند که از سمت هایشان سبکدوش شدند.

در خبرنامه وزات دفاع آمده، آنها جهت تحقیق به دادستانی معرفی وهدایت داده شده تا بجای شان اشخاص مناسب مقرر شوند.

حمله بر شفاخانه سردار محمد داود خان یکی از بزرگترین حملات تروریستی در کابل است که بر اساس آمار های رسمی بیش از 50 تن در این حادثه جان هایشان را از دست دادند، اما منابع دیگر گفته اند که کشته شدگان این حادثه بیش از 100 نفر میباشد.

این حمله تروریستی حتی مسئولان ارشد امنیتی را به مجلس کشاند و برای آنها صندوق رای گذاشته شد تا سلب صلاحیت شوند، اما به دلایل نا مشخص هر سه مقام دوباره ابقا شدند.

 

12افسر ارتش به دلیل غفلت وظیفوی از سمت شان برکنار شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد