افغان-ها-بیشتر-از-عواید-ملی-شان-رشوه-میدهند

اعضای مجلس نمایندگان میگویند که مردم کشور در یک سال سه میلیارد دالر رشوه پرداخته اند، درحالی که عواید ملی ما به این میزان نیست.

به گزارش افغان خبر: محمد اکبری عضو مجلس نمایندگان در مراسمی به مناسبت میلاد پیامبرگرامی اسلام حضرت محمد (ص) گفت: "وضع ما به عنوان مسلمانان مطلوب نیست؛ دچار بیماری قوم پرستی و فساد هستیم، بالغ بر ۳ میلیارد دالر در افغانستان رشوه داده می شود ولی عواید ملی ما به ۳ میلیارد دالر نمی رسد".

او افراد  فساد پیشه و رشوه خوار را به حیوان که گوشت نجس تغذیه میکند، برابر دانست و بیان کرد که گرفتن رشوه حرام است.

آقای اکبری افزود، علت این فساد و نا بسامانی ها در کشور استبداد داخلی و استعمار خارجی است؛ زیرا استعمار خارجی می خواهد که با تفرقه افکنی بر ملت های مسلمان حاکم شوند و زمینه ای این مشکلات را استبدادهای داخلی کشورهای اسلامی فراهم می سازند.

به گفته او، عدم آگاهی مسلمانان از دین اسلام و سیاست های استعماری علت دیگری است که استعمار با توجه به این مساله فتواهای را خریداری می کنند و بر اساس آنان مسلمانان به جان هم می اندازند تا اهداف خود را به پیش ببرند.

عبدالرووف ابراهمی رئیس مجلس نمایندگان نیز در این مراسم بیان داشت که امروزه مشکلات امت پیامبر و حکومت های اسلامی در عدم تطبیق دستورات اسلام و عملکرد پیامبر بزرگ اسلام است و اگر مسلمانان به درستی از اسلام پیروی کنند هیچ مشکلی باقی نمی ماند.

از سوی هم آقای ابراهیمی نگران شعله ور شدن اختلافات مذهبی و قومی در کشور است و میگوید که باید مردم هوشیارانه قدم بردارند تا برای تیشه دشمنان دست نسازند.

او علاوه کرد که باید همه ما وقتی داد از اسلام میزنیم بر دستورات آن نیز عمل نماییم و نگزاریم که خون برادران مان ریخته شود.

این درحالی است که بر اساس روایات اهل نست، 12 ربیع الاول میلاد حضرت محمد (ص) است، اما مذهب شیعه این روز را در 17 ربیع الاول تجلیل میکند اما مسلمانان این هفته را به نام وحدت نام گذاری کردند تا اختلافات بیشتر نگردد.

 

افغان ها بیشتر از عواید ملی شان رشوه میدهند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد