افغانستان-آسان-ترین-مسیر-برای-انتقال-انرژی-به-آسیای-جنوبی

محمد اشرف غنی در دیدار با رییس جمهور تاجکستان گفت که افغانستان آسان ترین مسیر برای انتقال انرژی از آسیای میانه به آسیای جنوبی می باشد و در این راستا آماده هرگونه همکاری هستیم.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای، روز گذشته با امام علی رحمان رئیس جمهور تاجکستان دیدار نمود.

در این دیدرا که در شهر بیشکیک انجام شد، روسای جمهور دو کشور در رابطه به گسترش هرچه بیشتر همکاری های امنیتی، اقتصادی و فرهنگی میان افغانستان و تاجکستان، پروسه صلح افغانستان، پروژه کاسا یک هزار، انتقال انرژی برق از طریق افغانستان و خط آهن بحث و تبادل نظر نمودند.

اشرف غنی با اشاره به ظرفیت افغانستان در بخش انتقال انرژی و برق گفت که افغانستان آسان ترین مسیر برای انتقال انرژی از آسیای میانه به آسیای جنوبی می باشد و در این راستا آماده هرگونه همکاری هستیم.

رئیس جمهور تاجکستان گفت که به سبب داشتن روابط دوستانه و سرحد طویل مشترک، امنیت و ثبات افغانستان برای ما مهم است. وی افزود که کشورش ضمن حمایت از پروسه صلح به رهبری و مالکیت افغان ها، در بخش های مختلف به همکاری های صمیمانه آماده می باشد.

افغانستان آسان ترین مسیر برای انتقال انرژی به آسیای جنوبی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد