افغانستان-از-حق-مردم-فلسطین-حمایت-می-کند

رئیس‌ جمهور غنی در سخنرانی خود در نشست سازمان همکاری اسلامی، گفته است که قدس، هسته هویت مسلمانان است و افغان ها از حق مردم فلسطین در مورد بیت المقدس حمایت می کنند.

به گزارش افغان نیوز: دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری در خبرنامه یی گفته است که نشست فوق العاده سران و رهبران عضو سازمان همکاری اسلامی که در باره تصمیم دونالد ترامپ، رییس جمهوری امریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت دایمی رژيم اسراییل، در استانبول برگزار شده است و محمد اشرف غنی در این نشست از مسجد الاقصی به عنوان هسته هویت مسلمانان جهان نام برد و خاطر نشان کرد که مردم افغانستان در این زمینه با فلسطینی ها همدردی می کنند و هم دل هستند.

وی با اشاره به واکنش های منفی در کشورهای مختلف در قبال تصمیم اخیر امریکا در مورد به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، گفت:" همگرایی و معاهدات میان کشورهای جهان به ‌ویژه کشورهای اسلامی و احترام خاص به بیت‌المقدس، در تاریخ تمام ادیان الهی هرگز به این اندازه گسترده نبوده‌است."

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که باید با استفاده از فرصت ایجادشده برای همسبتگی بیشتر، برنامه جامع کمک به مردم و حکومت فلسطین ترتیب شود و نقشه راه بخاطر تامین صلح عادلانه و پایدار در فلسطین و منطقه تهیه شود.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در این نشست، اسرائیل را" حکومتی تروریستی" خواند و گفت کاری که اسرائیل با مردم فلسطین می کنند، گرگ با گوسفندان نمی کند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، وحدت کشورهای اسلامی را در قبال موضوع بیت المقدس، قابل قدر خواند و اظهار امیدواری کرد که تصمیم واحد کشورهای اسلامی بتواند به حل مسالمت‌آمیز مشکل فلسطین بیانجامد.

در پایان نشست فوق‌العاده سران سازمان همکاری کشورهای اسلامی، قطعنامه یی از سوی سران دولت های شرکت کننده صادر شد که در آن تصمیم رئیس جمهور امریکا در مورد بیت المقدس محکوم شده است.

سران کشورهای اسلامی در این قطعنامه خاطر نشان کرده اند که این موضوع تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است ونقض جدی قوانین بین‌المللی می باشد.

افغانستان از حق مردم فلسطین حمایت می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد