افغانستان-از-ورود-موترهای-پاکستانی-جلوگیری-می-کند

سرپرست وزارت ترانسپورت با اشاره به مشکلات وسایط نقلیۀ باربری گفت که براساس حکم رئیس جمهور، موترهای باربری پاکستان اجازۀ آمدن به افغانستان را ندارند، بلکه موترهای داخلی، اموال و اجناس را به نقاط مختلف کشور انتقال دهد.

به گزارش افغان نیوز: محمد حمید طهماسی سرپرست وزارت ترانسپورت با اشاره به مشکلات وسایط نقلیۀ  باربری گفت که براساس حکم رئیس جمهور، لاری‌های باربری پاکستان اجازۀ آمدن به افغانستان را ندارند، بلکه سکتور خصوصی اموال و اجناس را به نقاط مختلف کشور انتقال دهد. وی افزود که با تطبیق حکم متذکره مشکلات موجود حل خواهد شد و به منظور نظارت از تطبیق حکم یاد شده، به رئیس جمهور اطمینان داد.

محمداشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز در دیدار با شماری از مالکین وسایط باربری و نماینده‌های ترانسپورت در ارگ، بر حل مشکلات ترانسپورت زمینی تأکید ورزید.

در حکم رییس جمهور آمده است:

کالاهای وارداتی که به شکل ترانزیت وارد گمرکات ولایات ننگرهار و کندهار می‌شوند، در آنجا تخلیه و توسط ترانسپورت خصوصی داخلی دوباره بارگیری و به سایر نقاط کشور انتقال گردد.

وزارت‌ها و ادارات ذیربط جهت انتقال کالاهای وارداتی، سهولت‌های لازم را برای ترانسپورت خصوصی کشور فراهم نمایند.

مهاجرین که از کشور همسایه به وطن عودت نموده اند و مالک وسایط باربری می‌باشند، در انتقال کالاهای وارداتی به سایر نقاط کشور به مدت دوماه برای شان اجازۀ تردد داده شود و در خلال مدت دوماه، پروسۀ طی مراحل اسناد و نمبر پلیت وسایط خویش را طبق قانون ترافیک افغانستان، تکمیل نمایند.

وزارت ترانسپورت از تحقق این حکم نظارت نموده و گزارش خود را طور دوام‌دار به ریاست جمهوری ارائه نماید.

متعاقباً، حاجی عبدالرحمان و حاجی رئیس خان مالکین وسایط باربری لین شرق به نمایندگی از دیگران صحبت کردند و مشکلات شان را در زمینۀ تصفیۀ اسناد موترهای باربری، رشوه‌گیری در مسیر شاهراه‌ها و گمرکات، آزار و اذیت موترداران و نبود شهرک‌های رهایشی، با رئیس جمهور شریک نمودند.

آنها گفتند که وسایط نقلیۀ باربری شان از چند ماه بدینسو توقف داده شده‌ است و از رئیس‌جمهور خواستند که جریمه‌های گذشته بالای شان معاف گردد و در عین‌حال تعهد نمودند که  از این پس مالیات جدید را خواهند پرداخت.

رئیس‌جمهور پس از استماع خواست‌ها و پیشنهادات سخنرانان، باردیگر به روح شهدای حادثات تروریستی اخیر اتحاف دعا و به مجروحین صحتمندی کامل استدعا نمود. وی خطاب به مالکین وسایط باربری گفت: شما بخشی از مردم هستید که برای دیگران زمینۀ کار و نفقه را فراهم می‌سازید و از شما تشکر می‌کنم.

رئیس‌جمهور به مسوولین وزارت ترانسپورت هدایت داد که جهت تصفیۀ حساب اسناد موترهای باربری، کمیسیونی را بگمارد که در تورخم و سپین بولدک، در زمینۀ حل مشکلات کمک نمایند.

محمداشرف غنی به مسوولین وزارت‌های امور داخله و ترانسپورت دستور داد، کسانی‌که در گمرکات و شاهراه‌ها از موترهای باربری رشوه می‌ستانند و یا آنها را مورد آزار و اذیت قرار میدهند، تشخیص و به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی نمایند.

رئیس‌جمهور به مالکین وسایط باربری و نماینده های ترانسپورت اطمینان داد که از این پس، هیچ کس از آنها رشوه نمی‌گیرد و آنها اذیت نخواهند کرد. وی گفت: موضوع شهرک‌های رهایشی برای برگشت‌کننده‌گان، در آینده به گونۀ اساسی حل خواهد شد.

وی اضافه کرد، به هموطنان ما که از مهاجرت بر می‌گردند، اطمینان می‌دهم که دولت در خدمت شان است و تسهیلات لازم زندگی را برای آنان فراهم خواهد ساخت.

افغانستان از ورود موترهای پاکستانی جلوگیری می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد