افغانستان-با-قبول-مذاکرات-صلح؛-پایبند-عملکرد-پاکستان-نیست

ریاست جمهوری افغانستان بیان میدارد؛ با اینکه افغانستان مذاکرات صلح با پاکستان را قبول کرده و آغاز خواهد کرد، اما در این مورد به عملکرد آن کشور پایبند نیست.

به گزارش افغان نیوز: نجیب الله آزاد معاون سخنگوی رئیس جمهور امروز یک شنبه ( 21جوزا) در گفتگو با خبرگزاری افغان نیوز بیان داشت که پاکستان خواستار مذاکرات صلح گردیده است.

هرچند وی گفت که هیچ ضمانتی در عملکرد صادقانه پاکستان در مذاکرات صلح وجود ندارد، اما افغانستان توانسته طی دو سال اخیر با تغیر سیاست خارجی فشار های زیادی را بر پاکستان وارد نماید.

وی گفت که در عرصه تروریزم، افغانستان به جهانیان ثابت کرد که لانه تروریزم در پاکستان است و باید حکومت پاکستان تحت فشار قرار گیرد.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری علاوه کرد که همین فشار های بین المللی باعث گردید، تا پاکستان درک نماید که بدون همکاری با افغانستان راه دیگری در پیش ندارد.

به گفته آقای آزاد، در گذشته مذاکرات صلح میان افغانستان و پاکستان از سوی یک شور سومی برگزار میشد و رهبری آنرا نیز همان کشور سومی در اختیار داشت. اما این دور مذاکرات به خواست پاکستان برگزار شده است.

با اینکه ریاست جمهوری خواست پاکستان را در مورد از سرگیری مذاکرات صلح قبول کرده و میخواهد به عملکرد پاکستان اعتماد نماید، اما افغانستان پابند عملکرد آن کشور نیست.

قابل ذکر است که در حاشیه نشست سران سازمان شانگهای در شهر آستانه، رئیس جمهورغنی و نخست وزیر پاکستان توافق کردند که مذاکرات صلح چهار جانبه را با حضور چین و آمریکا از سرگیرد و مذاکرات بین الکشوری نیز آغاز شود.

افغانستان با قبول مذاکرات صلح؛ پایبند عملکرد پاکستان نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد