افغانستان-با-همکاری-همسایگانش-امنیت-مرزهایش-را-تامین-میکند

رئیس جمهورغنی که به ایران سفر کرده در دیدار با حسن روحانی رئیس جمهور آن کشور، گفته که نیروهای ارتش در برابر تروریزم به خوبی مبارزه میکنند و افغانستان تلاش دارد با همکاری همسایگانش، امنیت مرزهایش را تامین نماید.

به گزارش افغان نیوز: رئیس جمهور غنی صبح امروز در راس یک هیئت بلند رتبه دولتی برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران وارد تهران شد.

وی پس از اشتراک در مراسم تحلیف حسن روحانی، با رئیس جمهور ایران دیدار کرد و پیروزی دوباره اش را تبریک گفت.

آقای غنی امنیت و ثبات را نیاز جدی افغانستان برشمرد و گفت ارتش ما در مقابله با حملات تروریستی توانایی‌های قابل قبولی به دست آورده و حالا باید روی توانایی پلیس برای مقابله با ناامنی‌های داخل شهرها تمرکز کنیم.

رییس جمهور غنی علاوه نمود که دولت افغانستان به دنبال آن است تا با همکاری همسایگانی چون ایران امنیت مرزهایش را ارتقاء داده و آنها را تبدیل به مرز دوستی و همکاری نماید.

همچنان رئیس جمهور در مورد مسئله مهاجرت گفت که با تبدیل شدن افغانستان به چهارراه ترانزیتی آسیا و رشد اقتصاد، از مهاجرت افغان ها نیز کاسته می شود.

در مقابل حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان کرد که ایران همواره خواستار روابط نیک و نزدیک با افغانستان است.

وی گفت که تروریزم یک دشمن مشترک برای همه کشور های منطقه است و ضرورت جدی برای مبارزه مشترک علیه این دشمن میان افغانستان و ایران احساس می شود.

همچنان روحانی در این دیدار تاکید کرد که بندر چابهار با توجه به اتصال به خط ریل می‌تواند مورد استفاده افغانستان نیز باشد و از این طریق همکاری‌های دو کشور در عرصه‌های اقتصادی، تجاری و معدنی را گسترش دهد.

اما رئیس جمهور ایران یک بار دیگر به اظهارات جنجال برانگیز خود در مورد آب های افغانستان اشاره کرده و گفت که اگر دریاچه‌های موجود در مناطق مرزی ایران و افغانستان احیاء نشوند، گرد و غبار در آینده می‌تواند مشکلات بسیار جدی برای همه مردم ساکن در این مناطق ایجاد کند.

وی علاوه کرد که ایجاد دریاچه های موجود یک انتخاب نیست بلکه یک ضرورت زیست محیطی است.

 

افغانستان با همکاری همسایگانش امنیت مرزهایش را تامین میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد