افغانستان-بار-دیگر-از-آذربایجان-حمایت-کرد

سرپرست وزارت خارجه افغانستان طی یک گفتگوی تلفنی بار دیگر از افزایش تنش‌های در ناگورنو قره باغ ابراز نگرانی کرده و بر حمایت کابل از آذربایجان تاکید کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت خارجه افغانستان و جیحون بایارموف، وزیر خارجه آذربایجان در 5 اکتوبر سال جاری، گفتگوی تلفونی برقرار کردند.

سرپرست وزارت خارجه افغانستان در این گفتگو، از افزایش تنش در منطقه ابراز نگرانی کرده و بر حمایت کابل از آذربایجان تاکید کرد.

وزیر جیحون بایراموف از حمایت کشور افغانستان از حاکمیت و تمامیت ارضی آذربایجان قدردانی نموده و به اظهارات اخیر شورای ملی جمهوری اسلامی افغانستان اشاره کرد.

بایراموف به همکار خود در مورد آخرین تنش ها در منطقه، به ویژه بمباردمان عمدی ارمنستان علیه غیرنظامیان و متعلقات غیرنظامی آذربایجانی خبر داد.

وی گفت: تلفات در میان غیرنظامیان و تخریب زیرساخت های غیرنظامی به دلیل هدف قرار دادن نیروهای مسلح ارمنستان که در شهرهای آذربایجان واقع در دور از خط مقدم جنگ موقعیت دارند، مورد تأکید است.

وزیر امور خارجه آذربایجان تأکید نمود که رعایت دقیق موازین و اصول حقوق بین الملل و اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای تأمین صلح و امنیت در منطقه ضروری است.

درگیری بین نیروهای نظامی جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ مدت‌هاست ادامه دارد و وزارت خارجه افغانستان این چندین بار است که از آذربایجان اعلام حمایت می‌کند.

وزارت خارجه افغانستان پیشتر در بیانیه ای منطقه قره‌باغ را در سطح بین‌المللی به عنوان بخشی از جمهوری آذربایجان به رسمیت شناخته و خواستار پایان اشغال آن توسط ارمنستان شده بود.

دولت ارمنستان پس از حمایت کابل از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ، لغو عضویت افغانستان از سازمان پیمان امنیت جمعی را خواستار شد.

این درحالی است که رئیس سازمان ملل متحد، روز دوشنبه(14، میزان) از افزایش تنش‌ها در ناگورنو قره باغ ابراز نگرانی نموده و بر تعهدات آذربایجان و ارمنستان برای حفاظت از زیرساختهای اجتماعی تاکید کرد.

افغانستان بار دیگر از آذربایجان حمایت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد