افغانستان-باید-در-پروسه-کابل-علیه-پاکستان-قاطعیت-به-خرج-میداد

آگاهان سیاسی با دید منفی نسبت به پروسه کابل نگاه میکنند و باور دارند که باید دولت افغانستان در این نشست که نمایندگان چندین کشور جهان حضور دارند، در برابر پاکستان قاطعیت به خرج می داد.

به گزارش افغان نیوز: کابل امروز سه شنبه شاهد برگزاری نشست پروسه کابل است که در آن نمایندگان 27کشور و نهاد های بین المللی حضور دارند.

این نمایندگان در دو مورد تامین صلح و ثبات در افغانستان و منطقه و تامین امنیت و مبارزه با هراس افکنی در منطقه و جهان صحبت میکنند.

اما شماری از آگاهان سیاسی موضوعات مطرح شده در پروسه کابل را تکراری میدانند و میگویند که در روند صلح و امنیت افغانستان تاثیرگذار نخواهد بود.

احمد سعیدی آگاه امور سیاسی در گفتگو با افغان نیوز گفت:" نشست پروسه کابل هیچ تفاوطی با سایر نشست های صلح نداشته و حرف های تکراری در آن مطرح شد".

آقای سعیدی باور دارد که باید دولت افغانستان و شخص رئیس جمهور در این نشست علیه پاکستان که کشور حامی تروریزم است قاطعیت و جدیت به خرج میداد و از کشور های جهان میخواست تا بر پاکستان فشار وارد کند.

آقای سعیدی همچنان علاوه کرد که نمایندگان کشور های که در این نشست اشترک کرده بودند، در سطح تصمیم گیری نیستند و صلاحیت ندارند.

به باور آقای سعیدی در مورد صلح و امنیت افغانستان، سازمان استخبارات پاکستان، پوتین، ترامپ و شیخ های عربستان صلاحیت تصمیم گیری دارند.

از سوی هم این آگاه سیاسی می گوید  تضاد ها میان ایران و عربستان، آمریکا و روسیه و پاکستان و هند باعث میشود که تنش ها در افغانستان کاهش نیابد.

ابراهیم رحیمی رئیس کمیسیون انسجام ملی متحد احزاب سیاسی و سازمان های اجتماعی و نهاد های مدنی افغانستان  میگوید که باید افغانستان و متحدین حکومت گام های عملی علیه تروریزم بردارند و این نشست ها بی نتیجه است.

آقای رحیمی میگوید که آمریکا از یک اعلام میکند که افغانستان سال خونینی در پیش رو دارد و بر اساس گفته های آمریکا این نشست بی نتیجه است.

وی راه حل را در برگزاری جرگه های ملی و بین الافغانی میداند و از این طریق افغانستان به صلح دست یافته میتواند، گذشته از آن؛ وی خواهان برطرف شدن شکاف میان دولت و ملت است.

افغانستان باید در پروسه کابل علیه پاکستان قاطعیت به خرج میداد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد