افغانستان-به-اجماع-سیاسی-جهت-تامین-امنیت-و-قانون-مداری-نیازمند-است

رئیس جمهورغنی در دیدار با اعضای کمیسیون حل منازعه مجلس نمایندگان که به منظور یافت راه حل مشکلات افغانستان ایجاد شده، گفت که ما به اجماع سیاسی جهت تامین امنیت و قانون مدانی نیازمند هستیم.

به گزارش افغان نیوز:  محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان شام گذشته با اعضای کمیسیون حل منازعه ولسی جرگه که به منظور یافتن راه حل به مشکلات اخیر ایجاد گردیده است، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، عبدالرووف ابراهیمی رئیس ولسی جرگه صحبت کرده، گفت که شورای ملی منحیث یک نهاد قانونگذار در پیوند به حوادث ملی در برابر دولت و ملت مسئول است و پس از رویداد اخیر تروریستی در کابل، اقدام به ایجاد این کمیسیون کرد که در ترکیب آن نمایندگان از ۳۴ ولایت کشور شامل می باشند.

وی افزود که کمیسیون مذکور از میان خود دو هیات را انتخاب کرده است که یکی از این هیات ها وظیفه گرفته است تا با معترضین و حکومت صحبت نماید.

رئیس ولسی جرگه گفت که کمیسیون با معترضین هم ملاقات داشت و آنان دیدگاه های مشخص خود را ارائه کردند و ما ضرورت داریم که روی دیدگاه های آنان در داخل کمیسیون بحث کنیم.

ابراهیمی گفت که وضعیت موجود در داخل شهر کابل سبب نگرانی مردم و موسسات بین المللی شده است، به همین خاطر تلاش داریم تا به این مشکل خاتمه داده شود.

سپس داکتر عبدالقیوم سجادی وکیل ولسی جرگه صحبت کرد و از بابت دستآوردهای حکومت مانند نشست کابل و اشتراک فعال در نشست شانگهای به رئیس جمهور تبریک گفت.

موصوف خاطرنشان کرد که منافع همه مردم در گرو نظام موجود است، هر چند که نظام با نقدها و انتقاداتی همراه می باشد.

داکتر سجادی گفت که ما در این شرایط نیاز به یک اجماع سیاسی داریم و انرژی ما نباید برای تقابل با همدیگر به مصرف برسد، بلکه آنرا باید در برابر دشمن استفاده کنیم.

وی ضمن اینکه بر همکاری متقابل میان قوه ثلاثه تاکید کرد، گفت که حکومت باید به مطالبات برحق مردم و خانه ملت توجه کند.

در مقابل رئیس جمهور غنی از ابتکار ولسی جرگه بخاطر ایجاد کمیسیون متذکره و از اینکه به مسایل بنیادی توجه می کنند و منافع ملی را مدنظر می گیرند، تشکری کرد.

رئیس جمهور گفت که حمله تروریستی در شهر کابل، حمله بالای تمام موازین بین المللی بود و هدف تروریستان این بود که دستآوردهای افغانستان را در عرصه بین المللی به چالش بکشند.

وی افزود: من معتقد به همکاری سه قوه بوده و منتظر پیشنهادات مشخص پارلمان هستم. رئیس جمهور تاکید کرد که وفاق سیاسی ضرور است و نهادها باید پاسخگو باشند.

محمد اشرف غنی از شورای ملی خواست که در این شرایط از خانه ملت صدای وحدت و همدلی را بلند کند.

رئیس جمهور گفت که دولت مکلف است تا به خواست های مشروع مردم رسیدگی کند و هر پیشنهاد معقول مورد پذیرش ماست.

رئیس جمهور غنی تصریح کرد که ما در کنار اجماع سیاسی، ضرورت داریم که روی مدیریت امنیت کابل و حاکمیت قانون هم اجماع داشته باشیم تا همه خود را در چارچوب قانون مکلف و مسئول بدانند.

افغانستان به اجماع سیاسی جهت تامین امنیت و قانون مداری نیازمند است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد