افغانستان-به-دولتی-نیاز-دارد-که-در-آن-مردم-بدون-ترس-زندگی-کنند

رییس جمهور پیشین کشور در مصاحبه‌ی با یک رسانه بریتانیایی گفته است که مردم افغانستان به حکومتی نیاز دارد که رابطه خوب با جهان داشته باشد و مردم در آن بدون ترس و سرکوب، زندگی کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ حامد کرزی، رییس جمهور پیشین کشور به رسانه‌ای بریتانیایی سندی تایمز گفته است که مردم افغانستان به حکومت نیاز دارد که توسعه و خدمات ارائه نماید.

آقای کرزی گفته است که مردم می‌ترسند و طالبان باید برای از بین بردن این محیط ترس و ایجاد محیط مناسب به لحاظ جسمی و روانی برای مردم، تلاش کنند.

رییس جمهور پیشین کشور افزوده است که نتایج و ادامه مذاکره طالبان با نیروهای مقاومت ملی در پنجشیر ناامید شده است.

کرزی بیان کرده که از شروع مذاکرات با طالبان بر سه اصل آموزش و پرورش دختران، مشارکت در دولت و جایگاه زنان در جامعه افغانستان و اهمیت بیرق ملی و ارزش‌های کشور تاکید کرده است.

آقای کرزی به سندی تایمز گفته است: «آنها کاملاً موافقت کردند و همه‌چیز را درست گرفتند؛ اما تاکنون چنین چیزی رخ نداده است ما به اقداماتی نیاز داریم که با گفته‌های آنان مطابقت داشته باشد‌، در غیر این صورت، افغانستان دوباره از جهان جدا خواهد شد».

او در مورد طالبان گفته است: ما به افغانستانی نیاز داریم که متعلق به همه مردم این کشور، مردان و زنان و همه قوم‌ها باشد و تنها راه پیش رو، دولت فراگیر است و آن‌چه طالبان اعلام کرده‌اند، چنین نیست.

به باور آقای کرزی از دست دادن جوانان و تحصیل‌کرده‌های افغانستان یک ضایعه جبران‌ناپذیر است و طالبان باید تلاش کنند تا جوانان را در کشور نگه دارند.

رییس جمهور پیشین در مورد باز نشدن مکاتب به روی دختران صنف ششم به بالا در کشور، گفته که آموزش دختران بسیار مهم است و راه دیگری جز تحصیل دختران برای پیش‌رفت کشور وجود ندارد.

آقای کرزی در حالی روی دولت فراگیر تاکید کرده که رهبران شماری از کشورهای همسایه افغانستان از جمله تاجییکستان و پاکستان در حاشیه نشست سران سازمان همکاری‌های شانگهای نیز بر ایجاد دولت فراگیر که در آن تمامی اقوام ساکن افغانستان حضور داشته باشند، از سوی طالبان تاکید کردند.

افغانستان به دولتی نیاز دارد که در آن مردم بدون ترس زندگی کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد