افغانستان-به-سرنوشت-سوریه-دچار-خواهد-شد-

وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری مشترک با صلاح الدین ربانی وزیرخارجه کشورمان گفت: سرنوشت سوریه در انتظار افغانستان است و مسکو مانند سوریه با آمریکا در افغانستان به توافق خواهد رسید.

به گزارش آژانس افغان خبر: سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در نشست خبری مشترک با صلاح‌الدین ربانی وزیر امور خارجه کشور ابراز داشت  که ممکن است مسکو با واشنگتن مانند سوریه در افغانستان به توافق برسد.

وزیر امور خارجه کشور روز گذشته برای دیدار با مقامات روس و گفت‌وگو در مورد مسائل مختلف از جمله مبارزه با تروریزم به مسکو سفر کرد.

وزارت امور خارجه روسیه در آستانه سفر صلاح الدین ربانی به مسکو با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مسکو اوضاع امنیتی افغانستان را از نزدیک زیر نظر دارد و در مورد افزایش فعالیت‌های گروه‌های مخالف مسلح نگران است و بیشتر این نگرانی‌ها ناشی از گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش میباشد.

صلاح الدین ربانی  در این بیانیه از آمادگی مسکو برای کمک به روند صلح افغانستان در چارچوب مشاوره‌ها در مورد مسائل کشور خبر داد.

آناتولی گالیف کارشناس مسایل سیاسی خاورمیانه نیز با اشاره به جلوگیری از گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در کشور و منطقه گفته بود که غرب در افغانستان در مبارزه با تروریزم موفق نبوده است و روسیه تلاش می‌کند تا در مبارزه با تروریزم در افغانستان نقش فعالی داشته باشد و تجربه در سوریه نیز نشان داد که مسکو توانایی کار در افغانستان را دارد.

 

افغانستان به سرنوشت سوریه دچار خواهد شد؟

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد